رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

ممنوعیت انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی بدون مجوز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های واگیردار، جابه جایی دام زنده و انواع فراورده خام دامی در این استان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع وغیر قانونی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  مهدی جلوخانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های واگیردار، هرگونه حمل دام زنده و همچنین فرآورده‌های خام دامی که فاقد مجوز دامپزشکی باشد، خلاف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

جلوخانی افزود: کارشناسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در مبادی استان خودرو‌های حامل دام‌های زنده و فرآورده‌های خام دامی را کنترل می‌کنند.

او، از جمله مهمترین مجوز‌های حمل به موارد دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فراورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل، پشم، پوست، کود، امعاء و احشاء داخلی و همچنین انواع آبزیان اشاره کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: واحد قرنطینه این اداره همه ساله با تعداد زیادی تقاضا در این زمینه مواجه است که در مورد تمامی آن‌ها مراحل قانونی و رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای به صورت کامل مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

لزوم اخذ مجوز دامپزشکی برای حمل دام و فرآورده های خام دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.