افتتاح سه طرح برق رسانی با ۲۱ میلیون یورو هزینه ارزی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت:سه طرح برق رسانی با ۲۱ میلیون یورو هزینه ارزی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: همزمان با سفر رییس جمهوری به استان سه طرح مهم برق رسانی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با مجموع ۲۱.۲ میلیون یورو هزینه ارزی و ۴۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: طرح خط ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاه سهند بناب نیروگاه ارومیه به طول ۱۴۰ کیلومتر با هدف احداث بخشی از رینگ ۴۰۰ کیلوولت شبکه برق آذربایجان و اتصال و انتقال انرژی تولیدی نیروگاه‌های سهند بناب و ارومیه به شبکه سراسری و جلوگیری از حبس تولید این نیروگاه‌ها و نیز ایجاد زیرساخت برای بهبود شبکه برق آذربایجان، آماده بهره برداری است.

وی همچنین بهره برداری از فاز دوم پست ۱۳۲.۲۰- ۲۳۰ کیلوولت شفا در تبریز را از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری اعلام کرد و گفت: این طرح در مدت یک و نیم سال احداث و به اتمام رسیده و هدف از اجرای آن، افزایش ظرفیت پست و افزایش قابلیت اطمینان شبکه در بخش فوق توزیع و توزیع نیروی برق به منظور تامین برق متقاضیان جدید و کاهش خاموشی‌ها در تبریز است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اذربایجان سومین طرح آماده بهره برداری این شرکت همزمان با سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی را طرح فاز دوم پست ۲۳۰/۶۲/۲۰ کیلوولت سراب اعلام کرد و هدف ازاجرای آن را تقویت شبکه توزیع در سطح ولتاژ منطقه، رفع پرباری پست‌های فوق توزیع سراب، کاهش تلفات انرژی برق در شبکه‌های منطقه و ایجاد زیرساخت به منظور پاسخگویی به متقاضیان جدید برشمرد.

روشن میلانی همچنین با اشاره به افتتاح طرح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی هریس توسط ریاست جمهوری، اظهار امیدواری کرد که بخش‌های تولید، انتقال و توزیع نیروی برق منطقه آذربایجان با شرایط مطلوب در خدمت رسانی به مردم منطقه فعالیت کند.

رییس جمهوری به همراه برخی از وزریران فردا پنجشنبه به منظور افتتاح چند طرح مهم عمرانی و خدماتی به آذربایجان شرقی سفر می‌کند.

 

انتهای پیام/ش

سه طرح برق رسانی با ۲۱ میلیون یورو هزینه ارزی افتتاح می شود

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار