با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت؛

راه اندازی دومین بانک شیر مادر کشور در شیراز

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین گشایش دومین بانک شیر مادر کشور در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز، مهمترین ویژگی بانک شیر مادر در شیراز را ایجاد مرکز مشاوره در کنار این مرکز عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا رئیسی در این آئین که صبح امروز، در بیمارستان حضرت زینب (س) برگزار شد، با اشاره به احادیث و روایات قرآنی در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر، در کنار شواهد علمی که این امر را ثابت می‌کند، شیر مادر را موجب پیشگیری از بیماری‌ها و ایمن سازی نوزادان از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها دانست.

وی افزود: در کشور نوزادان بسیاری نارس و یا کم وزن هستند که نیاز به تخت ویژه دارند و به کمک سرم تغذیه می‌شوند، اما ایجاد بانک شیر مادر، فرصتی را فراهم می‌آورد که این نوزادان با شیر مادر تغذیه شوند و این امر در بهبودی آنان بسیار موثر بوده و سلامت این نوزادان را تضمین می‌کند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: همه مادرانی که نوزاد دارند، می‌توانند در کنار مصرف نوزاد خود، به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده و برای اهدای شیر به این بانک، راهنمایی می‌شوند تا پس از آزمایش و آموزش، بتوانند شیر خود را اهدا کنند، همچنین امکان انجام این کار به کمک ظرف‌های مخصوص، در منزل نیز وجود دارد.

رئیسی با تقدیر از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به ویژه رئیس دانشگاه، یکی از نقاط قوت در این مجموعه را هماهنگی مطلوب تیم هیات رئیسه و به ویژه در دو حوزه بهداشت و درمان دانست و با ابراز امیدواری نسبت به تقویت این امر، راه اندازی این خدمت جدید با مشارکت دو حوزه بهداشت و درمان را نمودی از این تعامل مشترک عنوان کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، راه اندازی بانک شیر مادر را اقدامی بزرگ در کشور خواند که تمامی مسایل قانونی و شرعی آن در کشور انجام و تایید شده و افزود: برای فاز نخست، ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور اعلام آمادگی کرده اند و برای فاز دوم نیز این خدمت در ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی دیگر راه اندازی می‌شود.

وی، ویژگی مهم بانک شیر مادر در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز را پیش بینی یک مرکز مشاوره در کنار این بانک شیر دانست و تاکید کرد: اگر بخواهیم فرهنگ اهدای شیر را در کشور ترویج دهیم، لازم است این مراکز مشاوره در کنار بانک‌های شیر مادر، راه اندازی شود.

رئیسی ادامه داد: بانک شیر مادر مانند یک داروخانه قوی، به ویژه برای نوزادان بستری در بخش‌های NICU، نقش موثری در رشد و بهبودی نوزادان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در این زمینه و احادیث ائمه در کنار پیشینه فرهنگی کشور، نسبت به موفقیت در تحقق اهداف راه اندازی این خدمت جدید، ابراز امیدواری کرد.

وی با تاکید بر تلاش برای ترویج این فرهنگ، نقش پزشکان، متخصصان زنان و کودکان و همچنین ماما‌ها در این زمینه را کلیدی خواند.

انتهای پیام/م

راه اندازی بانک شیر مادر

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار