تا ۲ سال آینده؛

۲ قطعه از جاده پاشنه زاگرس به پایان می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ قطعه از جاده پاشنه زاگرس به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه جاده پاشنه زاگرس - مسیر دزفول به سردشت، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که مدنظر وزارت راه پروژه جاده پاشنه زاگرس - مسیر دزفول به سردشت عنوان کرد و گفت: تاثیر زیادی در هدایت ترافیکی مناطق شمالی استان خوزستان دارد، همین مسیر احداثی موسوم به پاشنه زاگرس است.

او بیان داشت: این مسیر عملا شمال خوزستان را ازطریق دزفول و سردشت و در نهایت اندیکا به سمت ایذه و چهارمحال و بختیاری و به سمت مراکز کشور هدایت می‌کند و می‌تواند یک مسیر بسیار مهمی برای ارتباط شمال خوزستان با اصفهان و مناطق مرکزی کشور باشد، این محور به صورت راه اصلی و طول آن نزدیک به ۲۲۰ کیلومتر است.

خادمی در ادامه اظهار کرد: ان پروژه یک طرح بسیار بزرگی است که قسمت اول آن از دزفول شروع شده و در قالب ۲ قطعه به طول ۴۶ کیلومتر و ۱۵ کیلومتری است که خوشبختانه قطعه اول روند اجرایی خوبی داشته و پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۴۰ درصد دارد که بخشی از آن هم آسفالت شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: قطعه دوم آن نیز که نزدیک به ۱۵ کیلومتر است چند ماه گذشته به مناقصه رفته و عملیات اجرایی آن در ورودی دزفول شروع شده است. اعتبار این ۲ قطعه نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان است و امیدواریم طی حداکثر ۲ سال آینده این ۲ قطعه را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: این محور هم برای پدافند استان خوزستان در شمال وهم به لحاظ گردشگری استان خیلی مهم است و همچنین می‌تواند یک ارتباطی در شمال خوزستان به سمت قسمت‌های مرکزی کشور (استان اصفهان) ایجاد کند.

خادمی تصریح کرد: همزمان مطالعات مابقی مسیر یعنی محدوده استان خوزستان در شهرستان لالی، اندیکا و ایذه در حال تکمیل است و به صورت یک پروژه سرتاسری و مداوم این کار را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم کل محور ۲۲۰ کیلومتر را انشالله در آینده به عنوان یک محور جدید ترانزیتی در شمال خوزستان داشته باشیم.

او در ادامه گفت: با احداث این محور در این بخش استان (محدوه پاشنه زاگرس) یک تحولی در بحث حمل و نقلی خواهیم داشت و می‌تواند یک تردد جدیدی در منطقه تعریف شود که قطعا این پروژه برای پیشرفت‌های اقتصادی منطقه، سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و برای ایجاد کارخانجات مورد نیاز- که می‌تواند در این منطقه احداث شود، یک زیرساخت مهم است.

خیراله خادمی اظهار داشت: طراحی فعلی این جاده به صورت جاده اصلی با عرض ۱۲ متر است، اما امروز تصمیم گرفته شد که شرایط اجرا را طوری تنظیم کنیم که در کنار جاده فعلی که یک جاده فرعی است جاده را احداث کنیم. به همین خاطر با وجود جاده فرعی و احداث جاده جدیدی که صورت می‌گیرد در آینده به صورت یک بزرگراه می‌توان از این محور استفاده کرد.

او در خصوص اینکه آیا کل کار پروژه جاده پاشنه زاگرس در خوزستان قرار دارد یا نه؟ اذعان داشت: ما برای اتصال به قسمت مرکزی کشور و استان اصفهان طرح‌های مختلفی داریم، اما این طرح که موسوم به پاشنه زاگرس به طول ۲۲۰ کیلومتر است صرفا در استان خوزستان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان در خصوص آخرین وضعیت پل میانرود دزفول بیان کرد: در حال حاضر اطراف دزفول همه پروژه‌های زیرساخت فعال هستند و آینده خوبی برای توسعه زیرساخت شهرستان متصور است، اما پل میانرود به صورت استانی احداث شده و از محل اعتبارات استان بوده است و بحث‌های حقوقی با پیمانکار و مجری سابقش دارد، اما اکنون تامین اعتبار شده و امیدواریم با رفع مشکلات گذشته، به همین زودی اداره کل راه و شهرسازی استان بتواند عملیات اجرایی آن را شروع کند.

انتهای پیام/گ

احداث راه‌های روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.