مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: میانگین اهدا خون در کشور ۲۷ به هزار نفر است در حالی که در استان بوشهر این شاخص، ۳۱ به هزار نفر است.

نرگس عبیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به مناسبت روز اهدای خون، بیان کرد: شاخص اهدای خون در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری است زیرا اکنون به طور میانگین در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۷ نفر خون اهدا می‌کنند که این میزان در استان بوشهر به ازای هر هزار نفر ۳۱ نفر است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در بین پنج استان برتر در اهدا خون قرار دارد، بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون، ۱۵ هزار نفر به مراکز اهدا خون استان بوشهر مراجعه کرده‌اند که بنا بر دلایل پزشکی و معاینات صورت گرفته،  ۱۱ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: ۹۰ درصد اهدا کنندگان خون، مستمر خون اهدا می‌کنند و استان بوشهر رتبه دوم را در زمینه اهدا کنندگان مستمر خون دارد.

عبیدی با بیان اینکه هر فرد، سه ماه یک بار می‌تواند خون اهدا کند، افزود: فقط پنج درصد اهدا کنندگان خون، از بانوان هستند و می‌طلبد زنان حضور پر رنگ تری در زمینه اهدا خون داشته باشند.

وی در خصوص تائید پلاسمای استان بوشهر برای تولید دارو، گفت: کارشناسان یک شرکت اتریشی پس بررسی و تائید نمونه‌های پلاسمای خون این استان، قراردادی با انتقال خون منعقد کردند که بر اساس آن نمونه‌های پلاسما برای تولید دارو از بوشهر به اتریش فرستاده می‌شود و سپس دارو‌های مشتق شده از پلاسما به کشور ارسال خواهد شد.

نیاز به اهدا مستمر خون

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر همچنین با اشاره به ویژگی‌های اهدا کنندگان خون، گفت: این افراد باید ۱۷ تا ۶۵ سال داشته باشند و از سلامت جسمی برخوردار باشند که این افراد پس از معاینه پزشکی، می‌توانند خون اهدا کنند.

عبیدی از هم استانی‌ها خواست با توجه به نیاز مداوم بیماران به خون، مداوم به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: اکنون مشکلی برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی در استان نداریم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.