مزارع بیت‎کوین مصرف برق خراسان شمالی را ۴ درصد بالا بردند

فعالیت مزارع تولید بیت کوین میزان مصرف برق این استان را در بهار امسال ۴ درصد رشد داده است.

مزارع بیت‎کوین مصرف برق خراسان شمالی را ۴ درصد بالا بردندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علیرضا علیخانی قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: میزان مصرف برق استان، با احتساب افزایش برق دیگر مشترکان استان امسال به ۷ درصد رسیده است.

علیخانی با اشاره به شناسایی افزون بر ۹۰ درصد مزارع تولید بین کوین استان، افزود: دستگاه‌های بیت کوینی که در استان شناسایی شده اند بیشتر در عرصه‌های کشاورزی، دامداری ها، منازل مسکونی و واحد‌های صنعتی راه اندازی شده بودند و عمدتا از برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند.

او افزود: دولت باید اعلام کند افرادی که ارز دیجیتال تولید می‌کنند باید از دستگاه مربوطه مجوز بگیرند و با ارائه آن به شرکت برق، به آنان انشعاب خاص واگذار شود.

علیخانی گفت: بر این اساس فعالیت این صنعت نیز همانند سایر مشترکان خواهد بود و تعرفه‌ها برای این امر مشخص می‌شود و آنان نیز برای صرفه جویی مدیریت لازم را خواهند داشت.

او اظهار داشت: در صورت برخورد‌ها فعالیت‌ها زیر زمینی خواهد شد که بعضا از برق خانگی، حتی در سر چاه‌های کشاورزی و صنعت مثل سنگ شکن‌ها نیز در این استان استفاده شده است.

علیخانی گفت: علیرغم افزایش دما در یک ماه گذشته، با مدیریت اصولی و صرفه جویی شهروندان خاموشی برق اجباری در استان اعمال نشد و با اقدامات پیشگیرانه توانستیم مرز اوج بار استان را حفظ کرده و هیچ گونه خاموشی را در هیچ نقطه‌ای از استان اعمال نکنیم.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه در روز‌های گذشته، مصرف، هرگز از سقف ۲۷۵ مگاوات که سهمیه تعیین شده استان است عبور نکرده، عنوان کرد: تمامی اقدامات فرهنگی، استفاده از قابلیت مولد‌های اضطراری و ذخیره عملیاتی و همچنین افزایش یافتن حجم آب پشت سد‌ها به واسطه بارندگی‌های ابتدای سال موجب شده تا موفقیت‌های خوبی در امر مدیریت اوج بار داشته باشیم.

شرکت توزیع برق خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

انتهای پیام/د

مزارع بیت‎کوین مصرف برق خراسان شمالی را ۴ درصد بالا بردند

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.