قالیباف مجلس را با چه ویژگی‌ها «مجلس نو» می‌داند؟

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تضخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود، الزامات لازم برای برپایی یک مجلس خوب و کارآمد را در پستی منتشر کرد.

قالیباف مجلس را باچه ویژگی‌ها «مجلس نو» می‌داند؟به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، راهبردهایی را برای برگزاری یک مجلس کارآمد  و نو مطرح کرد.

قالیباف نوشت:

در جمع‌های مختلف از من درباره الزامات و راهبردهای انتخابات مجلس پرسیده‌اند. خلاصه الزاماتی که برای برپایی یک مجلس خوب و کارآمد در ذهن دارم این است: 

- به سنت‌های الهی، اندیشه‌های سیاسی امام راحل (ره) و نظام ولایت فقیه باور داشته باشیم و تبعیت از رهبری در هر شرایطی را اصل بدانیم.
- بدانیم که برای پیروزی، وحدت داشتن کافی نیست. خود پیروزی، هم لازم است، اما برای جبهه انقلاب کافی نیست. 
- پیروزی در انتخابات بدون داشتن کارآمدی، در نهایت به شکست واقعی در ذهن و چشم مردم منجر می‌شود. به همین دلیل، اولویت ما در انتخابات مجلس باید توجه توأمان به پیروزی‌ و کارآمدی باشد. 
- برای رسیدن به دوگانه پیروزی و کارآمدی لازم است در تصمیم‌گیری‌ها به نظرات مردم متوجه بود و در زمان مسئولیت، حل مشکلات آنها را اولویت اقدامات قرار داد.
- اولویت دادن واقعی به جوانان و بانوان برای حضور در میدان رقابت و همینطور در اداره امور، ضروری است و باید از سطح شعار و تزیین فراتر برود. 
- در فرآیند سیاست‌ورزی باید رویکردها، روش‌ها و ابزارهای‌مان را اصلاح کنیم.
- به تصمیم‌گیری مشارکتی و احترام به خرد جمعی (تصمیم‌ مبتنی بر حرکت از پایین به بالا) اعتقاد واقعی داشته باشیم. 
- به دنبال چهره‌های نو و رویکرد های جدید باشیم.
مجلسی با این ویژگی‌ها را مجلس نو می‌دانم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار