نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که برای نهایی کردن توافق صلح با گروه طالبان، کابل را به مقصد دوحه، پایتخت قطر ترک کرده است.

سفر خلیلزاد به دوحه برای نهایی کردن توافق با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که برای نهایی کردن توافق صلح با گروه طالبان، کابل را به مقصد دوحه، پایتخت قطر ترک کرده است.

خلیلزاد گفته است که آمریکا و افغانستان روی گام‌های بعدی صلح به توافق رسیده‌اند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «به دوحه می‌روم و در راه، توقفی در اسلام آباد خواهم داشت. در دوحه، اگر طالبان سهم خود را انجام دهند، ما نقش خود را ایفا خواهیم کرد و توافقنامه‌‌ای را که ماه‌ها رویش کار کردیم به نتیجه می‌رسانیم.»

خلیلزاد افزوده است: «پرثمرترین سفرم به افغانستان را از زمان آغاز مسئولیتم به عنوان نماینده ویژه آمریکا تمام کردم. آمریکا و افغانستان روی گام‌های بعدی توافق کردند. یک تیم مذاکره‌کنند و گروه حمایت فنی در حال نهایی شدن است.»

تاکنون هفت دور مذاکره میان آمریکا و گروه طالبان در قطر برگزار شده و زلمی خلیلزاد ابراز امیدواری کرده که در هشتمین دور این نشست که قرار است به زودی در دوحه برگزار شود، توافق میان آمریکا و گروه طالبان نهایی شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.