توصیه‌های رییس پلیس راه مازندران به مسافران

رئیس پلیس راه مازندران گفت: از آنجاییکه سفر‌های تابستانی جاده‌های مازندران را پر تردد کرده مسافران باید با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و با صبر و حوصله در جاده‌های استان تردد کنند.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سفر‌های تابستانی ،جاده‌های استان را در بیشتر شبانه روز پرحجم و پر تردد کرده و اطلاع از وضعیت راه ها، زمان بندی برای بازگشت سفر، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به ماشین آلات کشاورزی از ضرورت‌های این روز‌ها برای رهایی از تصادفات مرگبار است.

او با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در فصل تابستان در مازندران  مربوط به ماشین آلات کشاورزی است افزود: این روز‌ها تردد تراکتور‌ها و کمباین‌های  برداشت شالی در جاده‌های اصلی به وفور مشاهده می‌شود که برای دوری از خطرات احتمالی، رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان این ماشین آلات  و هم از سوی مسافران ضروری است.

او به خطرات تردد شبانه اینگونه ماشین آلات در جاده‌های اصلی مازندران اشاره کرد و گفت: صاحبان و رانندگان ماشین آلات کشاورزی برای تردد در جاده ها، ادوات کشاورزی خود را به سیستم کامل روشنایی مجهز کنند.

سرهنگ قدمی خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجار را به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات منجر به مرگ در جاده‌های مازندران نام برد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از خودرو‌های تصادفی در تابستان متعلق به مسافرانی است که به خاطر رانندگی در حالت خستگی دچار تصادف شدند.

او افزود:به مسافران توصیه می‌کنیم به ازای هر ۲ ساعت رانندگی حتما استراحت کافی را داشته باشند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه رانندگان به هنگام رانندگی از تماشای منظره‌ها بپرهیزند گفت: بد دقتی در رانندگی موجب انحراف وسیله نقلیه و ایجاد ترافیک می‌شود.
انتهای پیام/س


ضرورت رعایت مقررات رانندگی و توجه به ماشین آلات کشاورزی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.