داروی بیماران خاص در خراسان جنوبی کمبود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هیچ‌گونه کمبود دارویی برای بیماران خاص در استان خراسان جنوبی وجود ندارد و توزیع برخی داروها به ویژه بیماران خاص مدیریت می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، ناصری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برخی کمبود‌های دارویی مانند سراسر کشور در خراسان جنوبی وجود دارد، اما دپو خوبی برای دارو‌های بیماران خاص انجام شده و به صورت سهمیه‌ای وارد استان می‌شود.

او از مردم خواست در صورتی که با نبود یا کمبود دارو مواجه شدند بلافاصله با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا معاونت غذا و دارو موضوع را برای به نتیجه رساندن و دسترسی بیمار به دارو پیگیری کند.

ناصری  بیان کرد: سامانه ۱۹۰ بهترین روش برای ثبت و گزارش‌دهی درخصوص کمبود اقلام دارویی و تجهیزاتی برای مردم است.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه اقلام دارویی به صورت روزانه رصد می‌شوند اظهار داشت: بیماران صعب‌العلاج و نیازمند می‌توانند در صورت نداشتن هزینه‌های دارو به داروخانه بیمارستان، ولی عصر (عج) و داروخانه هلال احمر بیماران خاص بیرجند مراجعه کنند.

او گفت: همچنین در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی این دسته از افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های بیمارستان‌ها از مساعدت‌های دارویی برخوردار شوند.

ناصری ادامه داد: چهار ماه اول سال ۹۸  یک هزار و ۲۷ بیمار صعب‌العلاج و نیازمند استان از مساعدت‌های دارویی به میزان ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

یک هزار و ۳۵ بیمار خاص در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

انتهای پیام : ط آ

بهره مندی بیش از هزار بیمار صعب العلاج  از دارو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.