مخترع هاوربورد به دنبال ثبت رکورد بیشترین پرواز با این وسیله

خلبان فرانسوی هاوربورد تصمیم دارد پس از شکست در تلاش قبلی خود برای پرواز از فرانسه به انگلیس بار دیگر جهت کسب موفقیت تلاش کند.

خلبان هاوربورد فرانسه بار دیگر برای پرواز به انگلیس تلاش می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرانکی زاپاتا، مخترع و خلبان جت پرنده فلای‌بورد یا در اصطلاح هاوربورد پس از یکبار شکست در برنامه پرواز با هاوربورد از فرانسه به انگلیس، بار دیگر قصد دارد رویای خود را محقق سازد. تلاش قبلی فرانکی به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در سوخت‌گیری و اتمام انرژی هاوربورد بی نتیجه ماند.


بیشتر بخوانید: تولید سریع‌ترین هاب USB به وسیله شرکت سونی


هاوربورد اختراعی فرانکی زاپاتا، توانایی پرواز با حداکثر سرعت ۱۸۹.۹ کیلومتر بر ساعت را دارد و با ظرفیت کامل سوخت، ۱۰ دقیقه بدون وقفه پرواز می‌کند. پس از اتمام سوخت مورد نیاز هاوربورد، خلبان ملزم به فرود و سوخت‌گیری مجدد است. چون فرانکی در مسیر مورد نظر خود از فرانسه به سمت انگلیس از روی دریا عبور می‌کند در تمام مدت، قایق پشتیبانی او را تعقیب و سوخت لازم را برای هاوربورد حمل می‌کند.

تلاش مخترع هاوربورد برای ثبت رکود جدید

با توجه به حساسیت سفر فرانکی و هدف او برای ثبت رکوردی جهانی، قایق باید در تمام طول مسیر بر روی سطح دریا، در موقعیت مناسب قرار گیرد تا کمترین میزان انرژی برای فرود هاوربورد مصرف شود و خلبان به داخل آب سقوط نکند. فرانکی زاپاتا هم‌اکنون رکورد‌دار بیشترین مسافت طی شده با هاوربورد است. او این رکورد را در سال ۲۰۱۶ با طی مسافتی به میزان ۲۲۵۲ متر به نام خود ثبت کرد.

مخترع هاوربورد به دنبال ثبت رکورد بیشترین پرواز با این وسیله

فرانکی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های فرانسوی گفت: من تمامی تلاش خودم را برای کسب رکورد‌های جدید انجام می‌دهم و به دنبال موفقیت‌های بیشتر در پرواز با هاوربورد هستم. پرواز با این وسیله احساسی شگفت انگیز را در انسان به وجود می‌آورد و در تمام مدت پرواز خود را در آزادی محض حس می‌کنید.

مخترع هاوربورد به دنبال ثبت رکورد بیشترین پرواز با این وسیله

فرانسه برای استفاده از هاوربورد در زمینه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی است و قصد دارد نیرو‌های پلیس این کشور را برای پرواز با این وسیله آموزش دهد.

انتهای پیام/

خلبان هاوربورد فرانسه بار دیگر برای پرواز به سمت انگلیس تلاش می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اگه بخواهی من بهتر از این رو می سازم
Germany
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام از سپاه تقاضای مهندسی معکوس این وسیله اعجاب انگیز را داریم
آخرین اخبار