ساخت آب‌شیرین‌کن روستا‌های ساحلی تنگستان به زودی آغاز می‌شود

استاندار بوشهر گفت: ساخت آب‌شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی روستا‌های ساحلی شهرستان تنگستان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند در بررسی روند اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان تنگستان افزود: برای ساخت آب‌شیرین‌کن روستا‌های ساحلی این شهرستان، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص می‌یابد و اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به نبود منابع آب پایدار در استان نباید درسرعت بخشی به اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن مانع تراشی شود.

استاندار بوشهر در خصوص مخزن پنج هزارمترمکعبی شهر دلوار گفت: ساخت این مخزن سال ۹۴ آغاز و با ۴۰ درصد پیشرفت دو سال است به دلیل‌های مختلف تعطیل شده است.

گراوند برآورد هزینه برای اجرای کامل این طرح را ۵۶ میلیارد ریال عنوان کرد که براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال ۳۵میلیارد ریال و سال آینده ۱۵میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص می‌یابد.

وی گفت: مخزن آب شهر دلوار در حال انتخاب پیمانکار است و تلاش می‌شود اعتبار مورد نیاز آن تخصیص یابد.

تکمیل بزرگراه اهرم-برازجان نیازمند هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار

استاندار بوشهر همچنین در بازدید از محور چاه تلخ – دلوار گفت: ساخت این محور به طول هفت کیلومتر دو ماه پیش آغاز شده که براساس اعلام پیمانکار تا دهه فجر به بهره بردرای می‌رسد.

گراوند یادآور شد: برای اجرای این طرح هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

وی همچنین در بازدید از طرح بزرگراه اهرم – برازجان گفت: برای اجرای طرح دو هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیلش نیاز است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان بوشهر نیز، طول بزرگراه اهرم – برازجان را ۵۴ کیلومتر عنوان کرد که هفت تقاطع همسطح و غیر همسطح دارد.

فرزاد رستمی افزود: در اجرای این طرح چهار قطعه در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن در حال اجراست.

استاندار بوشهر همچنین از عملیات بهسازی محور اهرم به فراشبند بازدید کرد.

ساخت سد خائیز ۳۰ درصد پیشرفت دارد

گراوند در بررسی روند ساخت سد خائیز شهرستان تنگستان هم گفت: این طرح با وجود مشکلات، پیشرفت خوبی دارد.

وی با اشاره به مشکلات تامین منابع مالی این طرح افزود: پارسال برای سد خائیز ۵۰ میلیارد ریال از منابع استانی و صد میلیارد ریال از طریق سازمان برنامه و بودجه اعتبار تامین شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: در سفر پارسال رئیس جمهور به استان بوشهر، این طرح در ردیف طرح‌های سفر قرار گرفت و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل آن پیش‌بینی شد و در روز‌های گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۰۰ میلیارد ریال برای این طرح منظور شد.

گراوند پیشرفت ساخت سد خائیز شهرستان تنگستان را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد و بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تامین بخشی از حق‌آبه‌های شبکه آبیاری نخیلات و زهکشی اهرم است که نقش مهمی در اقتصاد خانواده‌های کشاورزان این شهرستان دارد.

وی گفت: تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه شده است.

طرح مطالعاتی جدید برای مجتمع آبگرم اهرم

استاندار بوشهر در ادامه سفر به شهرستان تنگستان از طرح‌های عمران شهری اَهرَم مرکز این شهرستان بازدید کرد.

یکی از این طرح‌ها طرح مجتمع آبگرم اهرم بود.

بر اساس طرح جدیدی که در دست مطالعه است، مجتمع آبگرم اهرم در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع اجرا می‌شود و برای اجرای بخش اول این طرح در ۱۰ هزار متر مربع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار بوشهر به سراغ ساختمان شهرداری اهرم نیز رفت که در سه طبقه در حال ساخت است و برای تکمیلش پنج میلیارد ریال اختصاص داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.