دندان درد را با چای سیر درمان کنید + مهترین علل درد دندان

دندان درد عارضه‌ شایع و آزار دهنده‌ای است اما با یک فرمول طبیعی می‌توان آن را تسکین بخشید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دندان درد یکی از عارضه‌های شایع محسوب می‌شود و در بسیاری از اوقات فرد را به شدت آزار می‌دهد و حتی روند زندگی روزمره را مختل می‌کند.

دندان درد نتیجه تحریک عصب ریشه دندان است؛ تحریک عصب به دلیل محرک‌هایی مانند مواد شیمیایی،‌ گرما و سرما و فشار اتفاق می‌افتد و در نهایت بر اثر تحریک عصب مغز واکنش نشان می‌دهد و فرد دچار دندان درد می‌شود.

مهمترین علل دندان درد چیست؟ + درمان دندان درد با چای طبیعی /// دندان درد را با چای سیر درمان کنید + مهترین علل درد دندان////  +اقدامات ممنوعه در هنگام دندان/// دندان درد را با یک فنجان چای طبیعی درمان کنید +مقصر اصلی درد دندان

اغلب، دندان درد به این شکل بروز می‌کند که درد یکنواخت نیست، در ساعاتی شدت درد افزایش و در ساعاتی درد کاهش پیدا می‌کند و فرد با مشکلاتی چون درد در ناحیه فک، مشکل در بلع یا جویدن غذا روبرو می‌شود.

درست است که بهترین راه برای درمان دندان درد مراجعه به  دندانپزشک و درمان پوسیدگی است اما در مواردی دسترسی به دندان پزشک ممکن نیست و فرد نیاز دارد تا زمان مراجعه به دندان پزشک با راهکارهایی دندان درد خود را تسکین دهد.

شایع ترین علل دندان درد

  • بروز حفره در دندان
  • آسیب ریشه‌های دندان
  • بیماری ‌های لثه
  • دندان شکسته
  • آبسه دندان
  • زخم دهان
  • کیست در فک
  • سینوزیت

بسته به علت دندان درد ممکن است عارضه‌‌های دیگری نیز بروز کند که از جمله آن می‌توان به خونریزی لثه،‌ آب دهان غلیظ، تب و درد گوش اشاره کرد.

پوسیدگی یکی از علل اصلی دندان درد است که موجب از بین رفتن بافت‌های سخت دندان و در نهایت منجر به بروز التهاب و درد می‌شود.

اقدامات ممنوعه در هنگام دندان درد

در هنگام دندان درد از جویدن غذاهای سفت پرهیز کنید،‌ غذا را خوب بجوید، مواد غذایی خیلی داغ یا سرد نخورید، از مصرف شیرینی‌جات خودداری کنید، با کمپرس یخ می‌توانید دندان درد را تسکین دهید چرا که سرما عصب ریشه دندان را بی حس می‌کند همچنین از فشار بر ناحیه دردناک خودداری کنید.

مهمترین علل دندان درد چیست؟ + درمان دندان درد با چای طبیعی /// دندان درد را با چای سیر درمان کنید + مهترین علل درد دندان////  +اقدامات ممنوعه در هنگام دندان/// دندان درد را با یک فنجان چای طبیعی درمان کنید +مقصر اصلی درد دندان

درمان دندان درد با چای سیر

سیر خواص درمانی مفیدی دارد و به بهبود گردش خون و مبارزه با عفونت‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کند یکی از بهترین داروهای طبیعی برای دندان درد است.

مواد تشکیل دهنده

  • سه حبه سیر خرد شده
  • یک فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

روش آماده سازی و طرز استفاده

آب را همراه سه حبه سیر خرد شده روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید و سپس آن را از روی حرارت بر دارید و اجازه دهید بین ۵ تا ۷ دقیقه شیر در داخل آب باقی بماند، سپس آن را در درون یک فنجان بریزید و آن را بنوشید.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار سلامت ، کلنیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار