ضعف فرهنگی مهمترین مانع ازدواج است

امام جمعه هرات گفت: مهمترین موانع ازدواج ضعف فرهنگی اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام محمد علی جعفری، امام جمعه هرات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: عمر ایشان در مقابله با جور و ستم سپری شد و راه پدر را استمرار بخشید و در عمر کوتاه آثار و برکات بسیاری به جای گذاشت.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به فرمایشات امام جواد (ع) افزود:انسان درهمه حال در نظرگاه خداوند قرار دارد خدا انسان را می‌بیند پس باید بداند که چگونه رفتار کند.

وی با اشاره به اینکه دهه اول ماه ذی الحجه هم طراز ماه رمضان بوده و در این ایام مبارک فرصت‌های مغتنمی است، افزود: امیدواریم همه با دلی پاک و آمادگی از این ماه استقبال کرده و به وظایف فردی و اجتماعی خود عمل کنیم.

خطیب جمعه هرات با تبریک روز ازدواج و سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: باید خانواده و مسئولان مسیر درست ازدواج جوانان را فراهم کرده تا به موقع ازدواجی آسمانی و نورانی انجام شود.

امام جمعه هرات به بالارفتن سن ازدواج، کاهش رشد جمعیت را از مشکلات امروز جامعه دانست و افزود: باید همه نسبت به ازدواج آسان و به موقع اهتمام کرده و زمینه تحقق این مهم را برای جوانان فراهم کنند، زیرا بنیادی مقدس‌تر ومحبوب‌تر از خانواده نیست.

وی باگرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار به اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاری در راستای شغل انبیاء است خبرنگاران با اطلاع رسانی و بیان حقایق به مردم خدمت بزرگی را به جامعه عرضه می‌کنند.

امام جمعه هرات ادامه داد: خبرنگاران باید ارزش و قدر کار و حرفه خود را بدانند و اصول حرفه‌ای را که همانا امانتداری است را رعایت کنند.

حجت الاسلام جعفری به تحریم وزیر خارجه از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: دنیا این را فهمیده است که ایران اسلامی دو زبان دارد که مکمل هم هستند که زبان نخست برپایه منطق، گفتگو و سخن حکیمانه است و به آن معتقد است حرکت انقلاب اسلامی و ملت یاران منطقی و عقلانی و منطبق بر قواعد تعریف شده در دنیا و صحیح است.

وی بیان کرد: در برابر زبان تحریم، تهدید، ستم، اشغال و جنایت، ملت بزرگ ایران و امت اسلام از زبان قدرت صحیح و سالم برخوردار است همگان مشاهده کردند وقتی که کشتی ایران توقیف شد با قدرت تمام نیرو‌های مسلح ما کشتی متجاوز به حقوق بین‌الملل را متوقف کردند.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: سپاهیان سلحشور با تمام شجاعت در برابر نیروی دریایی انگلیس و آمریکا ایستادند و کشتی را متوقف کرده و آن‌ها عقب نشستند و این منطق بزرگ اسلامی و اقتدار ایران است که نمونه دیگر آن را در ماجرای پهپاد هم دنیا نظاره گر آن بود.

خطیب جمعه هرات ١۴مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی را گرامیداشت وبیان کرد:متاسفانه برخی کشور‌ها به کشتار افراد بی گناه در کشور‌های اسلامی می‌پردازند و همواره در پی قتل و عام مردم بی گناه هستند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه هرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.