سایت‌ AFC: منصوریان تنها مربی آسیایی حاضر در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی ضمن معرفی سرمربیان ۸ تیم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از علیرضا منصوریان به عنوان تنها مربی آسیایی حاضر در این مرحله یاد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی سرمربیان ۸ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و از علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تنها نماینده کشورمان در این مرحله از رقابت ها، به عنوان تنها مربی آسیایی حاضر در این مرحله یاد کرد.‌ ای اف سی در ابتدای گزارش خود نوشته است این مرحله را در منطقه غرب آسیا باید دوران مربیان جوان نامید، زیرا ۶ مربی از ۸ مربی حاضر در جمع ۸ تیم، زیر ۵۰ سال سن دارند. چهار مربی تازه منصوب شده اند و چهار مربی هم به کار خود ادامه می‌دهند.


در این گزارش درباره علیرضا منصوریان آمده است: تنها سرمربی غرب آسیا که به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا امسال رسیده  منصوریان است. او که ذوب آهن را برای دومین سال متوالی از مرحله گروهی بالا آورده، ماه نوامبر ۲۰۱۸ یک سال پس از ترک پست قبلی خود در تیم فوتبال استقلال تهران، هدایت این تیم را برعهده گرفته است.

منصوریان در جام جهانی ۱۹۹۸ بازیکن تیم ملی کشورش بود. این مربی ۴۷ ساله مربیگری خود را سال ۲۰۰۹ از پاس همدان آغاز کرد و پس از آن سه سال سرمربیگری تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران را بر عهده داشت. او در اولین تجربه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سال ۲۰۱۶ توانست نفت تهران را به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های آسیایی هدایت کند، اما در این مرحله برابر الاهلی امارات، نایب قهرمان آن دوره، شکست خورد و حذف شد.

در ادامه این گزارش درباره برانکو ایوانکوویچ که به تازگی هدایت تیم فوتبال الاهلی عربستان را بر عهده گرفته آمده است: برانکو با ۶۵ سال سن مسن‌ترین سرمربی در میان سرمربیان حاضر در این مرحله است.

این مربی کروات هم مانند منصوریان در جام جهانی ۱۹۹۸ فیفا حضور داشت، البته نه به عنوان یک بازیکن، بلکه به عنوان کمک مربی تیم ملی کرواسی که به مدال برنز دست یافت.

ایوانکوویچ همچنین با کسب عنوان قهرمانی سوپر لیگ چین به همراه تیم شاندونگ لوننگ در سال ۲۰۱۰ و سه قهرمانی در لیگ حرفه‌ای ایران با تیم فوتبال پرسپولیس موفق‌ترین مربی در آسیا است. ایوانکوویچ پیش از ترک تهران به مقصد جده در تابستان، باشگاه ایرانی را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ رساند و در سال ۲۰۱۸ با رسیدن به فینال این رقابت ها آمار خود را بهبود بخشید.

۶ مربی دیگر تیم های منطقه غرب آسیا عبارتند از :

رضوان لچسکو  سرمربی رومانیایی الهلال، روی فاریا سرمربی پرتغالی الدحیل، ژاوی سرمربی اسپانیایی السد،خوزه لویس سیرا سرمربی شیلیایی الاتحاد،مائوریس استلین سرمربی هلندی الوحده و روی ویتوریا سرمربی پرتغالی النصر


بیشتر بخوانید:

۴ ستاره خارجی تیم سعودی برای تقابل با نماینده ایران

منصوریان: افتخار می‌کنم یک پرسپولیسی در خیابان با من سلفی بگیرد/ تا زمانی که درگیر فضای مجازی هستیم ورزشگاه‌ها آلوده‌تر می‌شوند/ جدایی از استقلال حالم را بد کرد

۲ بازیکن خارجی ذوب به آسیا می‌رسند/ سبزپوشان همچنان منتظر ۳ سرباز


انتهای پیام/

گزارش‌ ای اف سی از منصوریان و برانکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار