فرمانده سپاه امیرالمونین استان ایلام خبر داد؛

مهار آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی بخش چوار

فرمانده سپاه امیرالمونین استان ایلام گفت: آتش در عرصه‌های جنگلی بخش چوار در حال حاضر به طور کامل مهار شده و نیرو‌های منابع طبیعی و سپاه برای خطر احتمالی مجدد حریق، در محل حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمونین استان علت گسترش آتش در طول این چند روز را صعب العبور بودن منطقه چوار عنوان کرد و گفت مردم و مسئولین چندین بار آتش را در نقاط مختلف اطفاء کردند، اما به دلیل وزش باد مجدداً آتش شعله ور شد که کار را برای اطفاء حریق سخت کرد.

وی افزود: در حال حاضر آتش به طور کامل مهار شده و نیرو‌های منابع طبیعی و سپاه برای خطر احتمالی مجدد حریق در محل به مدت ۲۴ ساعت حضور خواهند داشت.

سردار شاکرمی اضافه کرد که با توجه گرمای هوای و وجود جنگل‌ها و مراتع در ارتفاعات در استان نیاز به یک بالگرد برای جابجای نیرو و تجهیزات امری ضروری است که باید مسئولان این موضوع را پیگیری کنند.

در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی مناطق طاقطاوی، قلا، دارمیرناصر، چگا، چنان، بان کلوالی، بان زیارت، وبرجعلی در آتش بی مهری و بی توجهی سوخت.

نبود بالگرد و تأخیر در مهار آتش‌سوزی از مهم‌ترین گلایه‌های مردم این منطقه بود.

اهالی منطقه می‌گویند آتش سوزی در ۳ روز گذشته نتیجه خطای انسانی و البته کم کاری و بی توجهی بوده است و این یعنی با دست خودمان سرمایه‌های بین نسلی را خاکستر کنیم.

انتهای پیام/ب

آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی بخش چوار

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.