گردشگران اطلاعات جاذبه‌های تاریخی یزد را با کد QR دریافت می‌کنند

سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری مجهز به کد QR خبر داد.

گردشگران اطلاعات جاذبه‌های تاریخی یزد را با کد QR دریافت می‌کنندمحمد میرشمسی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: جاذبه‌های تاریخی، مسیر‌های گردشگری و نقشه‌ی شهر یزد در قالب تابلو‌های راهنمای گردشگر طراحی شده که به زودی در اماکن تاریخی شهر یزد نصب و راه اندازی می‌شود.

میر شمسی با اشاره به اینکه گردشگران اطلاعات اماکن و جاذبه‌های تاریخی یزد را در قالب کد QR دریافت می‌کنند افزود: در این کد اطلاعات به صورت مکتوب، صوت و فیلم به زبان کشور‌هایی که بیشترین آمار ورودی گردشگر به استان یزد را دارند قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برای نصب و راه اندازی این تابلو‌ها دو میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در حال طراحی و آماده سازی است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

کد QR یک عبارت رمزی ماتریسی شکل یا بارکد دو بعدی دربردارنده‌ی چیدمانی از چهارگوش ها‌ی سیاه بر روی زمینه‌ی سفید است که می‌توان آن را با پوینده ها‌ی QR، تلفن‌های همراه دوربیندار و تلفن‌های هوشمند خواند.

انتهای پیام/ص

دریافت اطلاعات اماکن تاریخی با کد QR 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.