مدیرکل انتقال خون لرستان خبر داد:

بیش از ۴۷ هزار واحد پلاسما در لرستان تولید شده است

مدیرکل انتقال خون لرستان از تولید بیش از ۴۷ هزار واحد پلاسما در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا حامدی مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه پلاکت فرزیس فرآورده‌ای است که به انعقاد خون کمک می‌کند، اظهار کرد: ۲ نوع پلاکت (رندوم و فرزیس) داریم که در رندوم از هراهداکننده یک واحد خون و یک واحد پلاکت می‌گیرند و، اما در پلاکت فرزیس هر واحد خونی که می‌گیرند معادل ۶ واحد پلاکت رندوم است و فقط زمان گرفتن خونگیری فرد طولانی‌تر است.

وی اضافه کرد: در ۴ ماهه امسال ۱۶۲ مورد تولید پلاکت فرزیس در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۲ مورد بوده است ۱۲۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

حامدی گفت: هر واحد خون به سه واحد تبدیل می‌شود که شامل پلاکت که در دمای ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد و به مدت ۵ روز نگهداری می‌شود، فرآورده‌های سلولی در دمای ۲ تا ۶ درجه سانتیگراد و به مدت ۳۵ روز نگهداری می‌شود و پلاسما از ۳ ماه تا ۲ سال قابل نگهداری است مشروط بر اینکه دمای نگهداری سردخانه آن منفی باشد.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۲۳ واحد پلاسما تولید کردیم و به ۲۳ مرکز درمانی سطح استان ارسال شد، بیان کرد: همچنین ۱۸ هزار و ۲۳۴ واحد نیز به شرکت پالایشگر ارسال شده که شامل محصولاتی نظیر هموگلوبین و آلبومین بود و یک سری مواد دیگر که از پلاسما جداسازی و از پلاسمای ایرانی تأمین می‌شود بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از ابتدای مهر ماه تا پایان بهمن ماه ۴۵۰۶ نفر از اهداکنندگان مستمر واکسن هپاتیت زدند، اضافه کرد: سال گذشته به منظور بالا بردن ضریب امنیت اهداکنندگان مستمر واکسیناسیون هپاتیت نوع B را برای آن‌ها اجرا کردیم و آنان در سه نوبت واکسینه شدند.

انتهای پیام/م

تولید بیش از ۴۷ هزار واحد پلاسما در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.