صبح امروزمراسم افتتاحیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم در قرارگاه منطقه‌ای عاشورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرهنگ رمضانی مدیر ارشد قرارگاه منطقه‌ای عاشورا در این مراسم گفت: قران کتاب نور و فرقان است و هر کدام از این کلمات دارای تفاسیر زیادی می‌باشد و، چون خداوند به قرآن کریم لقب نور داده است لذا بایستی به این نام دقت داشته باشید.

وی ادامه داد: لقب دیگر قرآن کریم، فرقان که جداکننده حق از باطل است یعنی به ما امکان می‌دهد حقیقت را پیدا کرده و دنبال روی آن باشیم و اگر به قرآن تمسک کنیم قطعاً حقیقت را پیدا می‌کنیم علی الخصوص مواقعی که شبهه و یا فتنه‌ای ایجاد شود می‌توانیم حقیقت را پیدا کنیم.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام نیکوکاری از اساتید حوزه و دانشگاه نیز گفت:کلمه نور و فرقان، جامع بسیاری از اوصاف قرآن کریم است و می‌توانیم بواسطه همین دو کلمه به کمال برسیم.

وی تصریح کرد تا می‌توانید در این دهه ذی الحجه بار خود را جمع کرده و با همین داشته‌ها و سرمایه‌های خود به سمت کلمات نورانی اهل بیت بروید و به قصد نورگیری از آیات الهی مطالعه کنید.

وی ادامه داد: خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که به سمت کمال برود، اما در این میان یک خصلت وجود دارد به نام طمع که خدا آن را در نهاد انسان قرار داده و اگر از این طمع در راه وسوسه‌های شیطان استفاده کنیم قطعاً دچار سختی‌هایی خواهیم شد.

گفتنی است: در این مسابقات که در دو بخش برادران (کارکنان رسمی و وظیفه -۷۳ نفر) و در بخش (خواهران شاغل ۷نفر) از رده‌های مختلف نیروی زمینی سپاه استان حضور دارند در پنج رشته (حفظ - مفاهیم-ترتیل-تحقیق و اذان) در مدت یک روز به رقابت می‌پردازند.

تایج برگزیدگان مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم تا ساعت ۱۸ عصر اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم در قرارگاه منطقه‌ای سپاه عاشورا برگزارشد

 

برچسب ها: قران ، تفسیر قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار