استاندار سمنان:

دوربین‌های نظارتی بستری مهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای است

علیرضا آشناگر گفت : مسئولان برای نصب این دوربین‌ها در سمنان، دامغان و گرمسار باید شتاب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه کمیته فنی تخصصی استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند نظارتی استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه دوربین‌های نظارتی شهر سمنان آماده وصل هستند، اما فیبر نوری مشکل عدم تحقق این گام است، ابراز داشت: در استان با برخی مدیران مغایرت وجود دارد که متاسفانه کار آن‌ها توجیه و نسبت به انجام کار تنبل هستند، چرا برای نصب دوربین‌های نظارتی در سمنان و دامغان با شورا‌های شهر رایزنی نمی‌شود؟

وی بابیان اینکه بروز این همه تصادفات شهری به عدم نصب دوربین‌ها و اعمال قانون برمی‌گردد، افزود: اگر شهروندان بدانند دوربین‌ها نصب هستند و تخلفات را ثبت و اعمال قانون از سوی راهور صورت می‌گیرد حتما سرعت را کم و قوانین را رعایت می‌کنند.

استاندار سمنان بابیان اینکه مسئولان به مقوله نصب دوربین‌های نظارتی نباید این قدر سبک نگاه کنند، ابراز داشت: در دیدار با وزیر ارتباطات در تهران گفته شد که آماده پایلوت کشوری شهر هوشمند هستیم و حال در درون استان با اهمال‌کاری مدیران مواجهیم که برای یک فیبر نوری ماه‌ها امروز و فردا می‌کنند.

آشناگر بابیان اینکه در مرکز استان خدمات باید متناسب با مرکزیت صورت گیرد، تصریح کرد: مراکز سایر استان‌ها را که نکاه می‌کنیم در مقایسه با سمنان نیستند مردم خدمات و سرویس مناسب را در حد کشوری توقع دارند لذا فرمانداران باید پیگیر این موضوع از شورای شهر خود باشند.

وی ضمن بیان اینکه مدیری که قادر به تامین زیرساخت‌های توسعه نیست باید با پست خود خداحافظی کند، افزود: بنا است کاری درست و متناسب با استاندار‌های روز انجام دهیم لذا سمبل‌کاری جایی در استان ندارد و می‌بایست ظرف سه ماه آینده تکلیف نصب دوربین‌های نظارتی مشخص شود و در غیر این صورت خداحافظی مدیران از صندلی‌های خود الزامی است.

استاندار سمنان بابیان اینکه شهرداری‌ها و مخابرات باید پیگیری نصب دوربین‌های نظارتی را در اولویت کار‌ها قرار دهند، ابراز داشت: کار اجرای ۲۵ کیلومتر فیبر نوری در سمنان شروع و تنها اتصالات آن باقی‌مانده و در پاسخ علت عدم پایان کار می‌گویند ۱۰ ماه با پیمانکار اختلاف داریم، لذا باید پرسید که این عدم تعهدات چرا گزارش نمی‌شود؟

آشناگر به ضرورت وجود رادیویی که اخبار ترافیکی را به سمع و نظر مردم برساند تاکید و اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز مانتورینگ علاوه بر وجود پلیس و ساختمان مجزا مخصوص این کار باید پیام‌های ترافیکی هم به مردم اطلاع‌رسانی شود و در مورد راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ گرمسار تا ۱۵ روز دیگر طرح این موضوع را ارائه دهند.

انتهای پیام/ح

بروز تصادفات شهری به عدم نصب دوربین‌ها و اعمال قانون برمی‌گردد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار