بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میر زنجانی ها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در ۴ ماهه امسال برابر با یکهزارو ۵۷۶ واقعه وفات به ثبت رسیده که از این تعداد بیشترین وفات‌ها در مناطق شهری و از جنس مرد بوده است.

بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میر زنجانی هابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی، دستیابی به اطلاعات بروز و متقن می‌باشد دراین راستا در ۴ ماهه امسال ۹۹.۴۴ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت تا یکسال پس از وقوع به ثبت رسیده است.

وی افزود: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه نیز طی مدت یاد شده به طور متوسط برابر با ۱۲ واقعه می‌باشد که به طور تقریبی در هر ۲ ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: طی ۴ ماهه امسال تعداد وفات ثبت شده در مناطق شهری و روستایی این استان به ترتیب ۹۷۵ و ۶۰۱ مورد بوده است.

وی به لحاظ تفکیک جنسیت و منطقه نیز افزود: طی این مدت ۵۴۳ مرد و ۴۳۲ زن در مناطق شهری و ۳۵۳ مرد و ۲۴۸ زن در مناطق روستایی این استان فوت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۲.۸، بیماری‌های سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۲.۱ و بیماری‌های دستگاه تنفسی ۸.۴ درصد همواره سه دلیل عمده فوت در ۴ ماهه در این استان بوده است.
 
انتهای پیام/ن
 
 

بیشترین میزان مرگ و میر در استان زنجان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.