توفان حاره‌ای ویپا در چین ۱۱ مفقود برجای گذاشت

توفان حاره‌ای ویپا که از روز پنجشنبه وارد جنوب چین شده یک کشته و ۱۱ مفقود برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، توفان استوایی «ویپا» که از ابتدای روز پنجشنبه وارد بخش‌هایی از جنوب چین شده، از دیروز استان‌های جنوبی هاینان، گوانگدونگ و منطقه گوآنشی چین را تحت تاثیر قرار داده است.

این توفان همزمان بخش‌هایی از شمال کشور ویتنام و شبه جزیره لیژو را در نوردید. توفان همچنین باعث جاری شدن سیل در نقاطی از شمال ویتنام شده است.

توفان حاره‌ای ویپا در چین ۱۱ ناپدید برجای گذاشت

توفان ویپا پس از ورود به جنوب چین، شمال ویتنام و شمال لائوس تا حدودی تضعیف شد و به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید. کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده اند سرعت باد‌های این توفان تا ۷۰ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد، ولی انتظار می‌رود بارش باران تا هفته آینده ادامه داشته باشد.

توفان حاره‌ای ویپا در چین ۱۱ ناپدید برجای گذاشت

توفان در روز جمعه موجب شکسته شدن درختان و قطع خطوط برق و تلفن شد. همچنین جاری شدن سیل باعث شد در برخی مناطق خودرو‌های پارک شده واژگون و راه‌ها و آبراه‌ها مسدود شود.

توفان حاره‌ای ویپا در چین ۱۱ ناپدید برجای گذاشت

در شهر‌های ساحلی بالا آمدن آب باعث شده گروه‌های امداد با قایق روند کمک رسانی را انجام دهند. طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان بارش باران در برخی از نقاط تا ۲۲۲ میلی متر رسیده است.

این توفان از روز پنجشنبه تاکنون یک کشته و ۱۱ مفقود در چین برجای گذاشته است. همچنین نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، چین ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار