جشنواره شیرینی سنتی و باقلوا در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برای معرفی ظرفیت‌های این محصول صادراتی در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در جلسه هم اندیشی برگزاری جشنواره باقلوای قزوین گفت: با جشنواره‌های روز قزوین بتدریج در حال پیدا کردن جایگاه خود هستیم و خیلی جا‌ها نخواستیم این اتفاق رخ دهد در حالی که همه می‌دانند باقلوای قزوین ظرفیت معرفی و حتی صادرات را دارد که برای آن اقدام نشده است و فقط قزوینی‌ها از شیرینی سنتی و باقلوا اطلاع دارند.

علیخانی افزود: اگر جشنواره باقلوا درهفته قزوین باشد یک امتیاز دارد، اما اگر تراکم برنامه باشد باید یک روز دیگر انتخاب شود تا تحت تاثیر سایر فعالیت‌ها قرار نگیرد و بتوانیم در یک روز کامل با برنامه‌های متنوع به هدف برسیم.

او اضافه کرد: لازم است در برگزاری این جشنواره اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد و انتخاب مکان نیز بهتر است در سعدالسلطنه و مکان‌های تاریخی باشد تا جذابیت کار دو چندان شود.

وی بیان کرد: شاید در روز قزوین نتوانیم بخوبی به همه ابعاد شیرینی سنتی و باقلوای قزوین توجه کنیم، اما پیشنهاد می‌شود با تشکیل یک کارگروه تخصصی به همه ابعاد آن توجه شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بیان کرد: شیرینی سنتی قزوین باید برند شود و جایگاه صادراتی داشته باشیم و در کنار معرفی ظرفیت‌ها لازم است به امور جانبی مانند بسته بندی و کیفی سازی تولید هم توجه داشته باشیم.

علیخانی بیان کرد: یک کمیسیون گردشگری راه اندازی شده است و باید کار از سوی بخش خصوصی انجام شود و رویکرد ما توریسم درمانی و تقویت استارت آپ‌ها در حوزه گردشگری است و باید آن را محور امور قرار دهیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: موضوع پایتخت صفویه از سوی سه استان مطرح شده است، اما کار نباید عجولانه باشد تا به نتیجه خوبی برسیم.

انتهای پیام/ک

جلسه هم اندیشی برگزاری جشنواره باقلوای قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.