حمایت دولت به طور ۱۰۰ درصد از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری گفت : دولت به طور ۱۰۰ درصد از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها و آسان سازی صادرات در مرز رسمی پرویزخان و منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین حمایت می‌کند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سعید شیرکوند عاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و سایت تخلیه و بارگیری محوطه گمرک این مرز رسمی گفت : البته دولت به شرطی از سرمایه گذار حمایت می‌کند که به معنای واقعی سودآوری داشته باشد و سرمایه گذار از سه شرط سهم آورده، نیروی انسانی، دانش و تخصص و تحول اقتصادی برخوردار باشد.

وی گفت : دولت زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم را برای سرمایه گذار فراهم می‌کند و البته در مرز رسمی پرویزخان نیز مسئولان منطقه و استانداری دقت کنند اگر کسی سرمایه گذاری کند به معنای واقعی آن باشد، چون این منطقه پتانسیل سودآوری را دارد، ولی متاسفانه چندین سال است زیرساخت هایش به همین صورت است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری گفت: باید راجع به مرز‌ها و امر صادرات یک نگاه مدرن تری وجود داشته باشد و مرز رسمی پرویزخان این ظرفیت ایمن را دارد که به سمت تجاری شدن برود و نیاز است با نگاه تجاری شدن و نه توسعه ای، سرمایه گذاران هم به خودشان و هم به دیگران نفع برسانند.

شیرکوند ادامه داد: ورود سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی در مرز رسمی پرویزخان می‌تواند موثر باشد.

وی همچنین در خصوص سامانه گرمسیری گفت: آبرسانی این سامانه و همکاری بسیار خوب بین وزارت نیرو و جهادکشاورزی قابل تحسین است از این رو امید است با پیگیری استانداری مشکلات جزیی آن برطرف و وارد مدار بهره برداری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: حدود ۱۰ سال از تصویب منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین می‌گذرد، ولی متاسفانه به زیرساخت‌های آن زیاد توجه نشده، اما تا پایان امسال شاهد حضور سرمایه گذاران در این منطقه خواهیم بود.

هدایت حاتمی افزود: ۲ سه طرح جدی در حوزه تجارت خارجی مرز‌ها و چندین پروژه که سال هاست زمین گیر شدند، داریم که با حضور معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری سعی کردیم حمایت مسئولان را نسبت به این طرح‌ها جلب کنیم.

وی ادامه داد: در بخش گمرکی ۴۰ میلیارد تومان پارسال و امسال ۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و طرح‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد مجوزش را خواهیم داد مانند سردخانه آبزیان، سرویس‌های پذیرایی و یک مرکز تجاری که بتواند برای عراقی‌ها جذابیت داشته باشد.

علی حیدر کرمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه گفت: منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۳۹ هکتار ایجاد می‌شود که مرحله نخست آن در ۲۸۰ هکتار با ۲۳۰ میلیارد تومان است که به محض جذب اعتبار آن عملیات اجرایی آن اغاز می‌شود.

وی مرحله اول این طرح را شامل ایجاد زیرساخت ها، معابر، لوله و فاضلاب، برق و مخابرات است.

فرماندار قصرشیرین گفت: منطقه ویژه اقتصادی پتانسیل بالایی برای پیشرفت این شهرستان است که امسال چهار سرمایه گذار بخش خصوصی تاکنون برای سرمایه گذاری در این منطقه حضور یافته اند.

مرادعلی تاتار افزود: معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه در راستای بررسی وضعیت موجود نواقص و مشکلات مرز رسمی پرویزخان امروز در منطقه حضور پیدا کردند.

وی اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های موجود در این مرز گمرک ایران ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح جامع پرویزخان هزینه می‌کند که در مرحله اول آن هم اکنون پیمانکار در حال کار است.

 

 

انتهای پیام/د

امسال شاهد حضور سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین خواهیم بود

برچسب ها: استاداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار