انصارالله: ارتش یمن ابتکار عمل را در دست گرفته است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور ابتکار عمل نظامی را در برابر ائتلاف متجاوز سعودی در دست دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور ابتکار عمل نظامی را در برابر ائتلاف متجاوز سعودی در دست دارد.

علی القحوم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین درباره ادامه حملات یمنی‌ها به اهدافی در داخل خاک عربستان گفت: نظام سعودی به تجاوزگری خود علیه ملت یمن ادامه می‌دهد. شهید و زخمی شدن غیرنظامیان یمنی در حملات هوایی و توپخانه‌ای نظام سعودی ادامه دارد. نظام جنایتکار سعودی تجاوزگری علیه یمنی‌ها را متوقف نکرده است و به همین علت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مسئولیت دارند تا به این حملات پاسخ دهند از این رو به عملیات در مرز‌های عربستان و تصرف پاسگاه‌های نظامی این کشور ادامه می‌دهند تا معادلات روشنی را در نوار مرزی ترسیم کنند. همزمان با این عملیات، حملات پهپادی و نیز حملات با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد هم ادامه دارد. محل استقرار نظامیان سعودی و نیز مزدوران آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم. هزاران نفر از مزدوران از سودان در نوار مرزی عربستان حضور دارند.

او همچنین گفت: نظام سعودی همچنین به عناصر داعش و القاعده هم متوسل شده است تا آبروی خود را در این منطقه حفظ کند. به نظام سعودی می‌گوییم که باید تجاوزگری علیه ملت یمن را متوقف کند. ملت یمن هرگز قیمومیت آمریکا و نظام سعودی را نخواهد پذیرفت. سفیر سعودی می‌خواهد مانند گذشته تصمیم گیرنده اصلی در زمینه سیاسی در یمن باشد. آن‌ها باید به ملت یمن احترام بگذارند و بدانند که ما هرگز سلطه مجدد آن‌ها بر یمن را نخواهیم پذیرفت.

القحوم افزود: سعودی‌ها به امید آمریکا، جنگ در یمن را آغاز کردند. اگر حمایت آمریکایی‌ها نبود، نظام سعودی جرات نمی‌کرد وارد چنین جنگی شود. آن‌ها به قدرت نظامی خود تکیه کردند، اما دیدند که نمی‌توانند با توسل به قدرت نظامی، اراده ملت یمن را در هم بشکنند. در پنجمین سال جنگ علیه یمن قرار داریم، اما هر روز شاهد افزایش قدرت نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی هستیم. ما توانستیم به سلاح‌هایی دست پیدا کنیم که موازنه را تغییر داد. قدرت نظامی و نیز بصیرت مردم افزایش یافته است. همه فهمیده اند که جنگ در یمن، نبرد آمریکایی است که سعودی‌ها و اماراتی‌ها مجری آن هستند. آن‌ها باید در محاسبات خود بازنگری کنند. آن‌ها تصور می‌کردند در مدت چند روز خواهند توانست در یمن پیروز شوند و یمن را به آغوش آمریکایی‌ها بیندازند.

او خاطرنشان کرد: سعودی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند. سازمان ملل و جامعه جهانی و سازمان‌های انسانی هیچ فایده‌ای ندارند و آن‌ها بر اساس منافع شان عمل می‌کنند. ملت یمن به پایداری و فداکاری ادامه می‌دهد و نظام سعودی‌ها و بقیه متجاوزان را وادار خواهد کرد تا جنگ را متوقف کنند. آن‌ها باید بدانند که یمنی‌ها متجاوزان و اشغالگران را تحمل نمی‌کنند. حتی استان‌هایی هم که در اشغال قرار دارند، با نارضایتی گسترده روبروست. ما مراحل دشوار گذشته را پشت سر گذاشتیم و به لطف خدا و به لطف هوشیاری ملت یمن پیروز خواهیم شد. ما چیزی برای از دست دادن نداریم، زیرا همه یمن را ویران کرده اند. کسی که از ادامه جنگ ضرر می‌کند، نظام سعودی و متجاوزان است که زیر پرچم آمریکا عمل می‌کنند. ما همانطور که در گذشته با حملات خود، متجاوزان را غافلگیر کردیم، هنوز هم حملات غافلگیرکننده دیگری در نظر داریم. متجاوزان به هشدار‌های قبلی توجه نکردند و تصور کردند می‌توانند که در این جنگ پیروز شوند اما امروز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ابتکار عمل را در دست دارند و می‌توانند به همه اهداف حیاتی و راهبردی در داخل عربستان حمله کنند. یمن امروز قویتر از گذشته است. یمن لقمه آسانی برای نظام سعودی و نیز برای آمریکایی‌ها نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار