جشنواره غذا‌های محلی ایران معرف فرهنگ پذیرنده یزدی‌ها است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: یزد با جای دادن اقوام مختلف در مرکز کشور به ایران کوچک تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه افتتاحیه نخستین جشنواره غذا‌های محلی ایران زمین گفت: این جشنواره در کنار اینکه اقوام مختلف را از گوشه و کنار کشور به یزد کشانده خود معرف فرهنگ یزدی‌ها است.

فاطمی با اشاره به اینکه اقوام مختلف گستره‌ی کشور در یزد ساکن هستند افزود: اینکه یزد در طول سال‌های مختلف پذیرنده اقوام مختلف ایران بوده، یزد را به ایران کوچک در مرکز کشور تبدیل کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: خانه لاری ها، عرب ها، تهرانی ها، خراسانی ها، قمی‌ها و... در بافت تاریخی یزد گواه فرهنگ پذیرنده یزد بوده که همواره با اقوام مختلف ایران این شهر را پایدار نگه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: حضور دور وزه اقوام و هنرمندان بلوچ با عنوان هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در جشنواره غذای محلی ایران زمین، جذابیت و شور این جشنواره را دو چندان می‌کند.

نخستین جشنواره غذای محلی ایران زمین در سه بخش غذا‌های اصلی، شیرینی و دسر و پیش غذا و لبنیات به مدت پنج روز از ساعت ۲۰ تا ۲۳ در محل خیابان شهید ابراهیمی دانشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار می‌شود.

در این جشنواره بیش از هشتاد نوع غذای محلی از یزد و استان‌های مانند کرمان، تبریز، سیستان و بلوچستان و مشهد عرضه و به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ص

افتتاح جشنواره غذا‌های محلی ایران در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار