بخشدار مرکزی بجنورد:

اهالی روستای پسرکانلو بجنورد باید جابجا شوند

بخشدار مرکزی بجنورد گفت: اهالی روستای پسرکانلو هر چه زودتر برای دریافت زمین در مکان تعیین شده اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی نودهی بخشدار مرکزی بجنورد گفت: روستای پسرکانلو در سال ۹۵ به علت بارندگی‌های زیاد، دچار رانش زمین شد و در آن شماری از منازل مسکونی خسارت دید و در سال ۹۶ هم وقوع زلزله به واحد‌های مسکونی این روستا خسارت‌هایی وارد کرد.

نودهی افزود: خاک این منطقه مستعد رانش زمین است و در بررسی‌های انجام شده، اجرای اقدامات برای تثبیت زمین و حل رانش زمین مورد تایید قرار نگرفت از این رو جابه جایی روستا مصوب شد.

او با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها برای جابه جایی روستا به مکان جدید فراهم شده و زمین‌ها برای واگذاری آماده است، عنوان کرد: اهالی تا ۲۳ مرداد مهلت دارند تا اسناد مثبت برای دریافت زمین رایگان را به بنیاد مسکن ارائه کنند.

نودهی اظهار داشت: افرادی که دارای مستندات مالکیت زمین هستند، در مکان جدید زمین رایگان دریافت می‌کنند و افرادی که مالک زمین نبوده اند، باید بهای زمین را به قیمت کارشناسی شده پرداخت کنند.

او درباره مشکلات جانمایی زمین با اهالی روستای قشلاق گفت: زمین جانمایی شده برای جابه جایی روستای پسرکانلو، در مراتع روستای قشلاق است که واگذاری آن با برخی مشکلات اجتماعی روبه‌رو شد، اما اکنون این معضل حل شده و قرار است اهالی روستای قشلاق و هم روستای پسرکانلو در این نقطه، زمین دریافت کنند.

بخشدار مرکزی بجنورد گفت: تا کنون ۱۲۰ تقاضا برای دریافت زمین از طرف اهالی روستای پسرکانلو و ۳۴ تقاضا از طرف مردم قشلاق دریافت شده است.

روستای پسرکانلو بر اساس طرح سرشماری سال ۹۵، ۶۷ خانوار دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/د

 

اهالی روستای پسرکانلو بجنورد باید جابجا شوند

برچسب ها: وزارت کشور ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.