آغاز کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی در گیلان

چهارمین کارگاه آموزشی استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی از امروز در گیلان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: چهارمین کارگاه آموزشی استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، با حضور مربیان و دست اندرکاران گیلانی این جام در ۱۶ شهرستان در حال برگزاری است.

او با بیان اینکه این کارگاه آموزشی به مدت ۹ ماه ادامه دارد، افزود: این کارگاه آموزشی با هدف استانداردسازی ترویج کتابخوانی، نقد و ارزیابی کتاب کودک و نوجوان و آشنایی با باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان با همکاری ادارات ارشاد، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های استان گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حال برگزاری است.

فاضلی با بیان اینکه پارسال ۴۰۰ جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در استان تشکیل شد، گفت: بیشترین باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در شهر‌های رشت، لاهیجان، املش، لنگرود و فومن تشکیل شده است.

او افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در سراسر کشور، هم‌افزایی و افزایش مشارکت نهاد‌های عمومی، غیردولتی و دولتی، ارتقای سطح آگاهی، معرفت، دانش و فرهنگ ایرانی - اسلامی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی را از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی دانست.

مدیرکل ارشاد گیلان تصریح کرد: پارسال ۶۸۷ عنوان کتاب در این استان به چاپ رسید که از این تعداد ۲۱۸ عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان بوده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.