۵۰۵ روستای گردشگرپذیر استان کرمانشاه شناسایی شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از شناسایی و اولویت بندی ۵۰۵ روستای گردشگرپذیر استان و احصاء مشکلات زیرساختی این روستا‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۵۰۵ روستای گردشگرپذیر استان، گفت: بنا به اهمیت این روستا‌ها و میزان جذابیتی که برای گردشگران دارند، آن‌ها را به سه گروه تقسیم کرده ایم.

وی افزود: براین اساس ۱۰۰ روستا با ظرفیت‌های بالا، ۲۰۰ روستا با ظرفیت‌های متوسط و ۲۰۰ روستای هم با ظرفیت‌های کمتر درحوزه گردشگری در استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه مهمترین شاخص برای انتخاب روستا‌های گردشگری در استان را بافت تاریخی و نوع معماری سنتی، داشتن اکوتوریسم و طبیعت زیبا و حفظ فرهنگ اصیل بومی منطقه در این روستا‌ها عنوان کرد.

وی بابیان اینکه گام بعدی پس از شناسایی و اولویت بندی این روستاها، تکمیل زیرساخت‌های آن‌ها است، عنوان کرد: طبق ارزیابی‌هایی که کارشناسان ما انجام داده اند، درحال حاضر مهمترین مشکلاتی که دراین روستا‌ها داریم در حوزه‌های آب و فاضلاب، راه دسترسی، آنتن دهی و اینترنت است که باید تا قبل از رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ رفع شوند.

قادری خاطرنشان کرد: لیست ۵۰۵ روستای شناسایی شده به همراه مشکلات زیرساختی که دارند را به دستگاه‌های اجرایی استان داده ایم تا رفع مشکلات آن‌ها را در دستور کار و اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/ز

 

مهمترین شاخص برای انتخاب روستا‌های گردشگری در استان  بافت تاریخی و نوع معماری سنتی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار