رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد؛

شیلات یکی از ظرفیت‌های بزرگ اشتغالزایی است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: شیلات یکی از ظرفیت‌های بزرگ اشتغالزایی است و برای آن باید برنامه ریزی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در اندیمشک اجرایی نشده است و با وجودی که سد‌ها و رودخانه‌های بزرگ خوزستان را احاطه کرده، اما هیچ برنامه‌ای برای مدیریت آب نداریم.

او افزود: کشاورزی در منطقه شمال استان نیازمند برنامه ۵ ساله است و چرا شهری که ۳ سد دارد و آب آن را احاطه کرده در آن شهر هیچ طرحی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نداریم.

حسنوند در خصوص اشتغال زایی در شیلات بیان داشت: شیلات یکی از ظرفیت‌های بزرگ اشتغال زایی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد، ظرفیت‌های عظیمی در خوزستان وجود دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمین‌هایی که غیر قانونی گرفته شده، در آن ساخت و ساز هم شده باید بازپس گرفته شود و طرح‌های ملی در استان وجود دارد، اما اقدامی صورت نگرفته، طرح‌هایی مثل آبرسانی به زمین‌های کشاورزی چمگلک و طرح پمپاژ آب به دشت لور که هیچ خبری از اجرای آن‌ها نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: مشاغل خانگی در اندیمشک باید ۱۰ هزار نفر باشد و این مشاغل به این اندازه نیست، پس این وام‌های اشتغال زایی را چه کسی دریافت کرده است.

انتهای پیام/م

توجه به ظرفیت اشتغالزایی در شیلات

برچسب ها: شیلات ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار