سخنگوی نجباء با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دیدار کرد

سخنگوی نجباء با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

سخنگوی نجباء با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دیدار کردبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، ناصر الشمری سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق صبح امروز (یکشنبه، ۱۳ مردادماه) با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

الشمری در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری­های ایران و عراق گفت: با توجه به اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی ملت­‌های ایران و عراق، ما از توسعه هر چه بیشتر همکاری­‌های فیمابین در زمینه­‌های مختلف استقبال می‌­کنیم.

سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق در ادامه با اشاره به تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک ایران و هدف قرار گرفتن آن توسط نیرو‌های نظامی کشورمان گفت: ساقط کردن پهپاد آمریکایی نشان داد قدرت ایران و محور مقاومت فقط در عرصه نظر و حرف نیست و در عمل هم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت فراوانی برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی دارد.

ناصر الشمری همچنین پیروزی­های عراق بر داعش و تروریسم تکفیری را در عراق یادآور شد و گفت: داعش که محصول غرب و مورد حمایت آن‌ها بود و برای سلطه­ی آن‌ها بر عراق برنامه‌های ۲۰ ساله طراحی شده بود با هوشیاری ملت و ارتش عراق و کمک‌­های جمهوری اسلامی ایران و سایر حامیان مقاومت در منطقه طی مدت کوتاهی شکست خورد.

وی افزود: این پیروزی­‌ها به عنوان پیروزی نیروی ایمان بر نیرو‌های شیطانی قطعا در آینده تداوم خواهد یافت.

سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق در پایان گفت: به آمریکا اجازه داده نمی‌­شود که از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به استقبال مجلس شورای اسلامی از توسعه مراودات خود با مجلس عراق گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد برای تسهیل و تسریع مناسبات فیمابین، سطح همکاری­‌های دوستانه خود با مجلس نمایندگان عراق را ارتقاء ببخشد.

وی در ادامه با اشاره به مبارزه با تروریسم تکفیری در عراق گفت: نیرو‌های مقاومت در عراق تنها با داعش نجنگیدند بلکه با توجه به اینکه داعش زاییده غرب است این مبارزه به چالش کشیدن تمام نظام سلطه بود و پیروزی‌­های بدست آمده نیز شکست جبهه استکبار و سلطه و پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام محسوب می­شود.

ذوالنوری همچنین با اشاره به سیاست­های تفرقه افکنانه مذهبی دشمنان در عراق و سایر کشور‌های منطقه گفت: یکی از سیاست­‌های استکبار، تفرقه افکنی مذهبی و دینی در منطقه و بهره‌­برداری کردن از آن به نفع خود است لذا امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به هوشیاری و وحدت در مقابل این توطئه­‌ها حس می­‌شود.

وی افزود: پیام انقلاب اسلامی ایران وحدت مسلمانان جهان است از این رو امیدواریم همه کشور‌های منطقه با هوشیاری در این راه قدم بردارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ساقط کردن پهپاد آمریکایی را تنها بخشی از توانایی­‌های دفاعی- نظامی کشورمان دانست و گفت: هدف قرار دادن این پهپاد تنها بخشی از توانایی‌­های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که نشان داد ما توانستیم قله­ فناوری نظامی آمریکا را با کف فناوری پدافند دریایی خود ساقط کنیم.

وی همچنین گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند «دیگر زمان بزن دررویی تمام شده است» لذا ما در مقابل هرگونه تجاوزی، از فناوری ­های دفاعی پیشرفته ساخت ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد.

ذوالنوری در پایان ابراز امیدواری کرد با وحدت و بصیرت همه گروه­­‌های سیاسی و مذهبی عراق، شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این کشور در زمینه­‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار