سیاست و الزامات مشارکت انتخاباتی در وزارت کشور بررسی شد

در دوازدهمین جلسه اتاق فکر معاونت سیاسی وزارت کشور بحث «سیاست و الزامات مشارکت انتخاباتی» مورد بررسی قرار گرفت.

سیاست و الزامات مشارکت انتخاباتی در وزارت کشور بررسی شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  دوازدهمین جلسه اتاق فکر معاونت سیاسی وزارت کشور که با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیرکشور و شماری از اساتید دانشگاه و مدیران سیاسی برگزار شد، به بررسی ابعاد و زوایای مقوله اقوام از منظر مشارکت اختصاص داشت.

در این جلسه، علاوه بر بحث و بررسی در خصوص مختصات و ویژگی‌های مناطق و مسائل قومی ایران، به موضوعاتی همچون آثار و پیامد‌های مشارکت و عدم مشارکت در مناطق قومی؛ نگرش مناطق قومی به مقوله مشارکت و انتخابات؛ اهمیت و جایگاه انتخابات در این مناطق و نیز رویکرد و راهبرد وزارت کشور در این راستا اشاره شد.

اعضای اتاق فکر، ضمن اشاره به رویکرد‌های متفاوت در سیاستگذاری قومی در سطح جهان و ایران، بر اهمیت و تأثیر بسیار مهم اقوام و سیاست‌های کلان در ایجاد و بسط هویت قومی مثبت که در مسیر توسعه همبستگی اجتماعی و در نهایت انسجام ملی مؤثر باشد، تأکید کردند.

همچنین در این جلسه، موضوع اهمیت و ضرورت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین دستگاه‌های ذی ربط در خصوص اقوام مورد بررسی قرار گرفت. در این خصوص چنین مطرح شد که به نظر می‌رسد استراتژی وحدت در عین کثرت توحید محور می‌تواند ضمن ایجاد همگرایی و وحدت ملی، مانع اقدامات واگرایانه شود و با نگاه فرصت محوری به اقوام ایرانی، بستر مشارکت فعالانه آن‌ها در انتخابات مهیا شود.

دوازدهمین جلسه اتاق فکر حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور به ریاست جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور و با حضور محمود یزدان فام مشاور علمی معاونت، زاهدی استاندار قزوین، سرمست استاندار قم، سید جلال دهقانی فیروزآبادی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی، سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، زمانی قمی استاندار سابق یزد، زینی وند معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان، صادقی عضو هیأت علمی دانشگاه، نصری عضو هیأت علمی دانشگاه و سعیدی مدرس دانشگاه، عصر دیروز در محل وزارت کشور برگزار شد.


بیشتر بخوانید: بررسی «لایحه اصلاح قانون هوای پاک» در کمیسیون محیط زیست دولت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار