حضور چشمگیر مربیان شناخته شده در لیگ آزادگان

فصل جدید رقابت‌های لیگ یک در حالی از چند روز آینده آغاز می‌شود که مربیان شاخص زیادی در این لیگ هستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل جدید رقابت‌های لیگ آزادگان از هفته آینده آغاز می‌شود و ۱۸ تیم حاضر در این مسابقات برای صعود به لیگ برتر، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. از نکات جالب توجه لیگ آزادگان در فصل جدید، حضور چشمگیر مربیانی است که سابقه هدایت تیم‌های لیگ برتری را در کارنامه دارند و اکنون تصمیم گرفتند فعالیت خود را در لیگ آزادگان به فعالیت خود ادامه دهند. البته حضور بازیکنان سال‌های نه چندان دور سرخابی‌های پایتخت روی نیمکت تیم‌های دسته یکی، از دیگر نکات جذاب لیگ امسال به شمار می‌رود.

بازگشت نظر محمدی به سپیدرود

تیم سپیدرود رشت که با نتایج ضعیف خود در فصل گذشته لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده، در این فصل علی نظر محمدی را روی نیمکت خود می‌بیند. نظر محمدی پیش از این سابقه هدایت این تیم را دارد و در فصل ۹۴-۹۵ سپیدرود را از دسته دو به لیگ آزادگان برد و در فصل بعد موفق شد تیمش را به لیگ برتر برساند، اما پس از چندی از این تیم جدا شد و هدایت خونه به خونه بابل را بر عهده گرفت. حالا نظر محمدی بار دیگر به تیم شهر زادگاهش بازگشته و هواداران این تیم امیدوارند بار دیگر بتوانند با سرمربی جوان خود صعود به لیگ برتر را تجربه کنند.

حضور چشمگیر مربیان شناخته شده در لیگ یک

بازگشت نیروی زمینی به لیگ یک با روانخواه

امید رضا روانخواه، بازیکن سابق استقلال نیز از دیگر مربیانی است که سابقه مربیگری در لیگ برتر را دارد. روانخواه ابتدا دستیار علی نظر محمدی در سپیدرود رشت بود و با برکناری نظر محمدی از این سمت، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد، اما حضور او روی نیمکت سپیدرود دوامی نداشت و پس از یک ماه از این تیم جدا شد. روانخواه فصل گذشته را با نیروی زمینی در لیگ دسته دوم سپری کرد و پس از انجام دو بازی بحث برانگیز و جنجالی در پلی آف برابر داماش گیلانیان که با پیروزی شاگردان روانخواه همراه شد، نیروی زمینی به لیگ یک صعود کرد و روانخواه در فصل آینده نیز هدایت این تیم را عهده دار خواهد بود.

امید هوادارن آلومینیوم به صعود با فکری

بدون شک یکی از کاربلد ترین مربیان لیگ یکی محمود فکری بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال است. فکری که مربیگری را از تیم شیرین فراز کرمانشاه آغاز کرده سابقه عضویت در کادرفنی استقلال به عنوان دستیار در کارنامه اش به چشم می خورد. به جز شیرین فراز، فکری هدایت تیم هایی چون نساجی مازندران، نفت مسجد سلیمان، شاهین شهرداری بوشهر و سرخپوشان پاکدشت را هم بر عهده داشته و تقریبا در تمامی این تیم ها نتایج خوبی نسبت به شرایط تیمش گرفته است. اوج کار او در تیم نفت مسجد سلیمان بود که موفق شد همراه با این تیم به لیگ برتر صعود کند. فکری در فصل جدید سرمربی آلومینیوم اراک خواهد بود و هواداران این تیم امیدوارند در پایان رقابت ها به لیگ برتر صعود کنند.

حضور چشمگیر مربیان شناخته شده در لیگ یک

نخستین تجربه مربیگری نصرتی در گل ریحان

پس از کناره گیری فراز کمالوند از هدایت گل ریحان البرز، محمد نصرتی هدایت البرزی‌ها را در ۳ بازی پایانی لیگ بر عهده داشت و موفق شد ۷ امتیاز کسب کند. همین عملکرد خوب او مسئولان باشگاه را مجاب کرد تا برای فصل آینده نیز به او اعتماد کنند و سکان هدایت تیم را به این مربی جوان بسپارند.

کاظمی در سودای تکرار نتایج خوب فصل گذشته

فرهاد کاظمی فصل گذشته لیگ یک را با سرخپوشان پاکدشت شروع کرده بود و با این تیم قهرمان نیم فصل اول مسابقات شده بود، اما در تصمیمی عجیب و در حالی که سرخپوشان در رده دوم بود، از هدایت این تیم کناره گیری کرد و بلافاصله سکان هدایت بادران تهران را بر عهده گرفت. کاظمی در ۱۲ بازی پایانی لیگ، ۵ پیروزی، ۴ شکست و ۳ تساوی کسب کرد و در پایان بادران با ۴۳ امتیاز و ایستادن در رده هفتم جدول به کار خود پایان داد.

کار سخت لطیفی در ملوان

ملوان فصل گذشته شرایط بسیار بدی داشت و مشکلات مالی فراوانی را تجربه کرد. مشکلات مالی و روشن نبودن وضعیت مالکیت این تیم ضربه‌های بزرگی به این تیم ریشه دار فوتبال کشورمان زد و باعث شد خیلی از بازیکنان ملوان در نقل و انتقالات تابستانی راهی تیم‌های دیگر شوند. پس از خرید ۷۰ درصد سهام این باشگاه توسط مالک جدید و انتخاب علی لطیفی به عنوان سرمربی ملوان در فصل جدید، اعتراض‌های هواداران و پیشکسوتان این تیم نسبت به بومی نبودن کادرفنی آغاز شد و این اعتراض‌ها تا ساختمان فرمانداری بندرانزلی نیز کشیده شد. جدایی مهره‌های تاثیر گذار ملوان از این تیم و فشار هواداران و پیشکسوتان تیم به کاردفنی جدید باعث شده تا هنوز لیگ شروع نشده مشکلات علی لطیفی شروع شود. بدون شک لطیفی باید در فصل جدید طوری نتیجه گیری کند که جای حرف و حدیث بیشتری باقی نماند.

حضور چشمگیر مربیان شناخته شده در لیگ یک

مربی سابق پرسپولیس روی نیمکت مسی

مجتبی حسینی از دیگر مربیان شناخته شده فوتبال ایران است که تصمیم گرفت ادامه مربیگری خود را در لیگ یک دنبال کند، حسینی به عنوان دستیار در تیم‌های نساجی، صبای قم، پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب آهن فعالیت داشته و برای مدت کوتاهی سرمربی ذوب آهن و تراکتور نیز بوده است. مجتبی حسینی که فصل گذشته برای مقطعی هدایت گل ریحان البرز را بر عهده داشت، در فصل جدید روی نیمکت مس کرمان خواهد نشست.

دومین تجربه سرمربیگری عنایتی در قشقایی

فصل گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن رضا عنایتی به قشقایی شیراز به گوش می‌رسید، اما در نهایت این اتفاق یک سال دیرتر افتاد تا قشقایی در فصل جدید با سرمربیگری عنایتی در مسابقات حاضر شود. تنها سابقه مربیگری عنایتی پیش از پیوستن به قشقایی به هدایت سیاه جامگان در فصل ۹۷-۹۶ بر می‌گردد که با این تیم به توفیقی نرسید و به دسته یک سقوط کرد.

در فصل گذشته لیگ یک نیز مربیان شناخته شده‌ای مانند وینگو بگوویچ و عبدالله ویسی که پیش تر سرمربیگری در تیم‌های لیگ برتری را تجربه کرده بودند، موفق شدند همراه با تیم‌های خود به لیگ برتر صعود کنند. مسلما فعالیت مربیان شاخصی که سابقه مربیگری در لیگ برتر را دارند می‌تواند زمینه آمدن بازیکنان با کیفیتی را به لیگ یک فراهم کند و سطح کیفی این رقابت‌ها را هم بالاتر ببرد.


بیشتر بخوانید:

افاضلی: مذاکراتی را باشگاه‌های لیگ یکی داشته ام/ در حال حاضر تصمیمی برای ادامه کار در فوتبال ندارم

پیروزی پر گل آلومینیوم اراک مقابل خوشه طلایی

احمدزاده: بعید می‌دانم مالکان جدید علاقه‌ای به ملوان داشته باشند/ اصالت این باشگاه از بین رفته است

هشدار بازیکن ملوان به مدیران هیئت فوتبال بندر انزلی

لطیفی به عنوان سرمربی تیم ملوان انتخاب شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار