شهردار سمنان خبر داد؛

بازآفرینی شهری در ۱۷ محله سمنان اجرا شده است

محمد ناظم رضوی گفت: تسهیلات ویژه توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزئی از طرح باز آفرینی شهری محله های سمنان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد ناظم رضوی شهردار سمنان در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه بازآفرینی شهری در ۱۷ محله سمنان اجرا شده است،گفت: یکی از اجزاء مهم این طرح، ارائه تسهیلات ویژه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت محلات قدیمی سمنان است.

او با بیان اینکه برای ساخت و ساز در بافت تاریخی ۶۰ درصد تخفیف عوارض از سوی شهرداری ارائه می‌شود، افزود: عوارض شهرداری برای تغییر کاربری خانه‌های قدیمی به هتل و تاسیسات گردشگری تا چهار سال رایگان است از آن به بعد هم اگر مدارکی دالّ براینکه پیرامون بافت خود را ترمیم و مراقبت کرده اند ارائه دهند باز هم معادل هزینه از عوارض آن‌ها چشم پوشی می‌شود.

ایجاد رغبت بین سرمایه گذاران

شهردار سمنان با بیان اینکه تسهیلات بازآفرینی بافت فرسوده شهری داده می‌شود تا ریسک سرمایه گذاری در بافت تاریخی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی کاهش یابد، گفت: هدف شهرداری، افزایش رغبت سرمایه گذاران در این حوزه است.

ناظم رضوی با بیان اینکه شهرداری موظف است نقاط محرک برای سرمایه گذاری ایجاد کند و متولی بهره‌برداری نیست، ابراز کرد: دستگاه‌های دولتی و عمومی صرفا الگوسازی را انجام می‌دهند و بستر را مهیا می‌کنند و مشارکت بخش خصوصی کاملا احساس می‌شود.

او ابرز داشت: برای تشویق سرمایه گذاران و آگاه سازی آن‌ها لازم است ابتدا شهرداری چند پروژه را انجام دهد و وقتی موفقیت و بازگشت سرمایه طرح‌ها به سرمایه‌گذاران ثابت شد، زمینه برای مشارکت حداکثری بهره‌برداران آماده خواهد شد.

انتهای پیام / م

شهرداری موظف است نقاط محرک برای سرمایه گذاری ایجاد کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار