معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ایلام:

سامانه جامع قیمت گذاری کالا وخدمات راه اندازی شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ایلام گفت:سامانه جامع قیمت گذاری کالا وخدمات دردسترس عموم مردم قرارگرفت.

عبد خانی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سامانه جامع قیمت گذاری کالا وخدمات راه اندازی شدگفت:سامانه جامع قیمت گذاری کالا وخدمات  تحت عنوان سامانه 124ازطرف سا زمان حمایت از تولیدکنندگان ومصرف کنندگان دردسترس عموم مردم قرار گرفت.

او  اظهار کرد: این سامانه باهدف اعلام روزانه قیمت صد قلم کالای اساسی راه اندازی شده است .

عبد خانی ادامه داد:از مزیتهای آن خرید آگاهانه مردم وجلوگیری از گرانفروشی وتخلفات احتمالی صنوف است ومهمتر از همه تقویت نظارت شهروندان وتسهیل درروند امور بازرسی همکاران سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان می باشد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان عنوان کرد:یکی از مبانی دولت الکترونیک در شفافیت و به روزرسانی ایجاد سامانه هاست که قطعا می تواند در رصد قیمت ها کمک کند اما تا سامانه جامع الکترونیک فراهم نباشد بدون صندوق مکانیزه فروش اهداف سامانه ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

عبد خانی اظهار کرد:قیمت گذاری کالا به طور معمول در سازمان حمایت انجام می شود و راه اندازی سامانه برای خدمت به مصرف کننده و هدایت او به سمت قیمت عرف و واقعی کالاست.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان در این راستا افزود:با توجه به اینکه هدف از تشکیل سامانه برای رسیدن به قیمت واقعی کالاست، اهداف در صورتیکه قیمت گذاری ها بر اساس قیمت واقعی روز باشد، محقق می شود.

عبد خانی  ادامه داد:سیاستهای حاکم بر نظام قیمت گذاری در کشور از دیرباز تاکنون با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه مبتنی بر اقدام دولت در قیمت گذاری ها و تنظیم بازار کالاهای اساسی بوده است .

او در ادامه  یاداور شد:قیمت تعدادی از کالاها ، خدمات اساسی و حساس به استناد قوانین جاری و تشخیص مراجع تصمیم گیری دولتی بصورت تثبیتی یا تکلیفی اعلام  شده و الزاماً مشمول و برنامه های کنترلی خاص بوده و مقررات دستگاه های نظارتی بطور کامل بر این گروه از کالاها اعمال می گردد.

انتهای پیام/با

 راه اندازی سامانه جامع قیمت گذاری کالا وخدمات در استان ایلام

برچسب ها: صنعت ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.