فعالیت ۲۲ پایگاه مشاوره انتخاب رشته در مازندران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از فعالیت ۲۲ پایگاه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه انتخاب رشته شاید یکی از حساس‌ترین انتخاب‌ها است و می‌تواند مسیر آینده زندگی دانش‌آموزان را ترسیم کند گفت: آموزش و پرورش به دلیل همین حساسیت‌ها تلاش کرد با استفاده از ظرفیت بیش از ۷۰۰ مشاور، ۲۲ پایگاه انتخاب رشته را در سطح استان راه‌اندازی کند.

او افزود:به محض اینکه نتایج کنکور اعلام شود و رتبه‌های کنکور در دسترس قرار گیرد، پایگاه‌های ما هم فعال خواهند شد و  همکاران ما با دغدغه‌هایی که دارند تلاش می کنند تا سرنوشت خوبی برای بچه‌ها رقم بخورد و آنها انتخاب رشته خوبی را انجام دهند.
 
او با بیان اینکه انتخاب رشته دو حالت دارد که حالت اول بصورت مجازی و حالت دوم مشاوره‌ای است گفت: مجازی براساس رتبه است و دانش‌آموزی که رتبه خوبی کسب کند، می‌تواند تمام رشته‌ها را انتخاب کند و در این شرایط باید با مشاوره آگاه و مطلع، فاکتورهایی، چون علاقه، اشتغال، بازارکار و نیاز‌های فردای جامعه ر ا در نظر بگیرد که این کار تخصصی مشاوران ما است که آموزش‌های لازم را دیدند.

شعبانی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی انتخاب رشته امسال همکاری وزارت آموزش و پرورش با سازمان سنجش آموزش کشور است  افزود:در انجام انتخاب رشته مجازی به این معنا که آموزش و پرورش با سازمان سنجش وارد مذاکره شد و سازمان سنجش CD نحوه انتخاب رشته مجازی را در اختیار گرفت و این نرم‌افزار در اختیار ۲۲ پایگاه با مشاورانی آموزش دیده قرار گرفت.

شعبانی با تأکید بر ضرورت انتخاب آگاهانه گفت: باور من این است دانش‌آموز باید از انتخاب اول تا انتخاب صدم را با دلیل انجام دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران افزود: انتخاب رشته فایل بسیار مهمی برای خانواده‌ها است و تلاش دوازده ساله بچه‌ها در حقیقت در این مقطع، به ثمر می‌نشیند و می‌توان گفت انتخاب رشته از کنکور نیز مهم‌تر است، اما آگاهی پایین برخی بچه‌ها و خانواده‌ها موجب می‌شود در این بخش خطا‌هایی را مرتکب شوند.
انتهای پیام/س
 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در سراسر مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار