حکم قاطع قضایی برای شکارچیان یک راس بزکوهی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از محکومیت شکارچیان یک راس بز کوهی، به سه سال حبس تعزیری، بیست میلیون ربال جریمه نقدی و ضبط اسلحه به نفع دولت در شهرستان سلسله خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مهرداد فتحی بیرانوند گفت: در پی گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار یک راس بز کوهی توسط سه نفر متخلف زیست محیطی در شهرستان سلسله، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با اخذ دستور قضایی، اقدام به بازرسی از منزل این متخلفین نموده که در حین بازرسی، مقداری گوشت شکار، یک قبضه اسلحه غیر مجاز و تصاویر شکار بز کوهی از منزل آن‌ها کشف و ضبط شد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: با عنایت به محرز بودن جرم این افراد پرونده آن‌ها پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی اولیه به دستگاه قضایی ارجاع گردید.

وی افزود: با توجه به حساسیت ویژه دستگاه قضایی در استان لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و پیگیری‌های بعمل آمده توسط ادره محیط زیست شهرستان سلسله، این سه نفر متخلف هر کدام به سه سال حبس تعزیری و بیست میلیون ربال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده و اسلحه و مهمات کشف شده از آن‌ها که شامل یک قبضه اسلحه ژ ۳ و تعدادی فشنگ بود به نفع دولت مصادره گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تشکر و قدردانی از زحمات دستگاه قضا در استان لرستان گفت: دیدگاه مثبت رئیس دستگاه قضا در استان لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و وجود شعب ویژه رسیدگی به تخلفات محیط زیست در دادگاه‌های سطح استان باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی و برخورد قاطع با متخلفین در حوزه محیط زیست شده است.

انتهای پیام/د

حکم قاطع قضایی برای شکارچیان یک راس بزکوهی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.