امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

لزوم تغییر رویکرد از نگاه حاکمیتی به نگاه مردمی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

آیت‌الله صدیقی گفت:فرهنگ سازی در زمینه امر به معروف از نیاز‌های امروز جامعه است و نیازمند تغییر رویکرد از نگاه حاکمیتی به نگاه مردمی هستیم.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امر به معروف و نهی از منکر را از فریضه‌های اصلی دین خواند و گفت: فرهنگ سازی در خصوص این فریضه از نیاز‌های امروز جامعه است و نیازمند تغییر رویکرد از نگاه حاکمیتی به نگاه مردمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه حکومت بدون نهاد‌های مردمی‌پیروزی و توفیقی نخواهند داشت، تاکید کرد: مردم در خصوص این فریضه مهم جلودار باشند و دستگاه‌های دیگر پشت سر مردم حرکت کنند.

آیت الله صدیقی ضمن تشکر از رسانه ملی برای پیش قدم بودن در این امر خواستار اتحاد دستگاه‌های مختلف در این زمینه شد.

در ادامه این جلسه حسن پلارک رئیس بخش مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین گفت: ما بیش از ۲۵۰۰ موکب سازماندهی شده در کشور داریم که می‌توانیم هر روز تعاریف وظایفشان را توسعه دهیم.

آمادگی بخش مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین برای فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر

وی از آمادگی بخش مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین برای همراهی با صداوسیما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و زمینه‌های فرهنگی ـ هنری این فریضه خبر داد.

پلارک گفت: این موکب‌ها در ایام عید غدیر در سراسر کشور فعال خواهند شد.

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح رویکرد این ستاد را از حاکمیتی به مردمی مهم خواند و گفت: رسانه ملی به عنوان سازمانی جریان ساز پرداختن به این موضوع را در قالب هنر در دستور کار خود قرار داده است.

ایجاد کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان مطرح کشور و همچنین برگزاری نماز جماعت در موکب‌های مراسم پیاده روی اربعین از دیگر موضوعاتی بود که شیخ اکبری به آن پرداخت و از آمادگی رسانه ملی برای پوشش زنده این فعالیت‌ها خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار