داورزنی: اعضای مجمع انتخاباتی کونگ فو تحت تاثیر حاشیه قرار نگرفتند

معاون توسعه حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نمایندگان مجمع انتخاباتی کونگ فو با رای خود نشان دادند که تحت تاثیر جو و حاشیه نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی معاون توسعه حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: مخاطبان حیدری رئیس فدراسیون کونگ فو کسانی بودند که می‌خواستند از هر راهی رقیب را کنار بزنند تا به مقصد برسند. آن‌ها راه رسیدن به مقصد را از هر کاری دنبال می‌کنند و با تهمت و افترا به دنبال رسیدن به مقصد هستند.

او ادامه داد: نمایندگان مجمع انتخاباتی کونگ فو با رای خود نشان دادند که تحت تاثیر جو و حاشیه نیستند و همدلی بین این جامعه موج می‌زند.

داور زنی بیان کرد: سلامت و نشاط یکسری جوانان در عشق و فعالیت به این رشته است و من از جلالوند تشکر می‌کنم که با قبول سرپرستی فدراسیون کنگ فو انسجام این رشته ورزشی را تا برگزاری انتخابات حفظ کرد.

او ادامه داد: ان شاالله حیدری مانند گذشته کارش را ادامه دهد و کدورت خود را از یکسری افرادی که اذیتش کردند پاک بکند و خودش اعلام کرد در همین جا همه را حلال کرده است.

زمان برگزاری انتخابات کونگ فو اطلاع رسانی شده بود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره بی سر و صدا برگزار شدن این انتخابات گفت: سایت فدراسیون کونگ فو، وزارت ورزش و رسانه‌ها زمان برگزاری مجمع فدراسیون کونگ فو را اطلاع رسانی کرده بودند. مشکلی هم وجود نداشت و از میان ۶ کاندیدا، ۲ نفر به مجمع نیامدند. ۲ نفر هم پیش از رای گیری انصراف دادند و در نهایت از میان ۴۲ نفر اعضای حاضر در مجمع، ۴۱ نفر به رضا حیدری رای دادند. او سابقه ریاست در فدراسیون را داشته است.

ثبات مدیریتی کونگ فو حفظ شد

او درباره اینکه زمان ثبت نام کاندید‌ها اعلام نشده بود، گفت: این افرای که ثبت نام کرده بودند، چگونه متوجه زمان شدند. طبق روال مجمع تمام فدراسیون‌ها به نامزد‌ها اطلاع رسانی شده و افرادی که برای حضور در انتخابات، تائید صلاحیت شده بودند هم از این امر اطلاع داشتند. از طرفی با توجه به طولانی شدن دوران اداره فدراسیون کونگ فو با سرپرست، مجمع فدراسیون در زمان مقرر و قانونی برگزار شد. با توجه به شرایط فعلی کونگ فو، این رشته توانست ثبات مدیریتی اش را حفظ کند و حیدری هم رای اکثریت اعضاء را گرفت.

حیدری برای حضور در انتخابات از ریاست فدراسیون کونگ فو انصراف داد

داورزنی درباره اینکه چگونه حیدری با وجود اتمام زمان ریاست خود در فدراسیون کونگ فو، همچنان در این سمت باقی مانده و حتی در انتخابات شرکت کرد، گفت: مانند مجمع کشتی و وزنه برداری که علی مرادی و حمید بنی تمیم با وجود سرپرستی شان تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند و ما برای این ۲ فدراسیون، سرپرست جدیدی انتخاب کردیم و این نفرات انصراف دادند. حیدری، رئیس فدراسیون بود، اما پس از اینکه تصمیم گرفت در انتخابات شرکت کند از سمت ریاست انصراف داد، اما اعضا فردی را به عنوان سرپرست فدراسیون کونگ فو انتخاب کردند تا کار‌ها را انجام بدهد و مجمع را برگزار کند.

مقبول بودن یک کاندیدا بین اعضای مجمع دست ما نیست

او درباره دست زدن برخی اعضای مجمع برای حیدری پس از اعلام هر رای گفت: تمام نفراتی که در مجمع شرکت کردند، حق رای داشتند و اینکه یک کاندیدا اقبال بیشتری بین اعضای مجمع داشته باشد، دست ما نیست و نمی‌توانیم جلوی آن‌ها را بگیریم. تمام ۴۱ نفری که به حیدری رای دادند از عملکرد قبلی او راضی بودند و ما نمی‌توانیم ایرادی به این موضوع بگیریم. برخی نامزد‌ها هم طبق صحبتی که با من داشتند، گفتند با وجود حیدری شانسی برای انتخاب شدن ندارند.

درست نیست بگوییم حیدری برای چینش اعضای مجمع ۱۶ ماه زمان داشته است

داورزنی درباره اینکه حیدری برای چینش اعضای مجمع ۱۶ ماه فرصت داشته است، بیان کرد: این بحث درست نیست چراکه حیدری ۵ سال رئیس فدراسیون بوده است. او نماینده نیرو‌های مسلح، کارگران، وزارت آموزش و پروش را نمی‌چیند. ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی را سرپرست فدراسیون انجام داده و تغییراتی هم در فدراسیون کونگ فو اتفاق نیفتاده است. در فدراسیون ورزش‌های رزمی هم چنین موردی تکرار می‌شود. ثبت نام نامزد‌های این فدراسیون هم از امروز به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود و پس از تائید صلاحیت ها، مجمع این فدراسیون برگزار خواهد شد. باز هم تاکید می‌کنم در هیچ فدراسیونی فردی که قصد حضور در انتخابات را داشته باشد نه می‌تواند رئیس باشد و نه سرپرست. بار‌ها دیده ایم افرادی که رئیس فدراسیون بودند، در مجمع انتخاباتی ۱+۵۰ درصد آرا را کسب کرده اند. اینگونه نیست فردی که الزامی برای رای دادن تمام اعضای مجمع به رئیس فدراسیون در انتخابات وجود داشته باشد.

او درباره اینکه رضا حیدری چگونه نام تنها عضو مجمع را که به او رای نداده می‌دانست، گفت: شاید خود آن فرد در گفت و گویی که با حیدری داشته تاکید کرده است که به او رای نمی‌دهد. نمی‌توانیم ایراد بگیریم چرا ۴۱ نفر به حیدری رای داده اند. اجازه بدهید او کارش را انجام بدهد.

هر فردی احساس می کند حقش تضییع شده به دیوان عدالت اداری شکایت کند

داورزنی درباره احتمال شکایت برخی کاندید‌اهای مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی به مجامع بین المللی اظهار داشت: اگر هر فردی احساس کند حقش تضییع شده است این اجازه را دارد به مراجع قانونی مراجعه کرده و شکایت کند. بار‌ها پیش آمده افراد پس از برگزاری مجامع مختلف، از شرایط و نحوه برگزاری مجمع در دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند. برخی آرای دیوان به سود شاکی بوده و برخی هم نبوده است. ما نمی‌توانیم جلوی حق قانونی افراد را بگیریم و اگر فردی حس کند مسیر برگزاری مجمع، غیر قانونی بوده است می‌تواند در دیوان عدالت اداری شکایت کند. البته مجمع فدراسیون کونگ فو قانونی برگزار شده و حیدری هم براساس قانون انتخاب شد. برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم.

بین فدراسیون کونگ فو و ووشو تعامل برقرار کرده ایم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اختلاف فدراسیون‌های کونگ فو و ووشو اظهار داشت: فدراسیون کونگ فو و هنر‌های رزمی به شکل قانونی کار خودش را انجام می‌دهد. دوستان ما در فدراسیون ووشو، استدلال‌هایی دارند و می‌گویند به کار بردن کلمه کونگ فو تنها مخصوص رشته ووشو است و کونگ فو را زیرمجموعه ووشو می‌دانند. اکنون دوستان از واژه کونگ فو توآ استفاده می‌کنند و بستگی دارد چه مسابقه‌ای در سطح داخلی و بین المللی برگزار شود. در حال حاضر بین این ۲ فدراسیون تعامل برقرار کرده ایم و انشاالله مشکل خاصی در آینده ایجاد نشود. اگر هم در آینده مشکلی پیش بیاید، سعی می‌کنیم آن را با شرایط کشور خودمان ارتقا بدهیم تا مشکلی ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید:

سلطانی فر: رویکردمان استقلال فدراسیون‌ها است/ ثبت نام انتخابات والیبال تا ۳ هفته دیگر انجام می‌شود/ در المیپک ۲۰۲۰ به مدال آوری جودو، کاراته و شمشیربازی هم امیدواریم

صحبت‌های محمدرضا داورزنی درباره تاریخ شروع لیگ برتر + فیلم

داورزنی: لیگ برتر فوتبال تا ۲۳ مرداد آغاز می‌شود/ تجهیز، وظیفه شرکت توسعه اماکن ورزشی نیست


انتهای پیام/

اظهارات داورزنی بعد از مجمع انتخاباتی کونگ فو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار