ظرفیت شهرستان گناوه در حوزه تولید کمتر از تجارت نیست

استاندار بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های توسعه در هر شهرستان‌ متفاوت است گفت:ظرفیت شهرستان گناوه در حوزه تولید کمتر از تجارت نیست.

ظرفیت شهرستان گناوه در حوزه تولید کمتر از تجارت نیستعبدالکریم گراوند در نشست تبیین برنامه عملیاتی طرح توسعه فراگیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: شهرستان گناوه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و با این ظرفیت ما نباید در حوزه اشتغال و توسعه مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت شهرستان گناوه در حوزه تولید کمتر از تجارت نیست ادامه داد: گناوه در حوزه آبزیان می‌تواند در کشور برجسته شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: کل تولید آبزیان در استان بوشهر برابر با ظرفیت تولید شهرک شیلاتی گناوه است.

گراوند یادآور شد: پرورش ماهی در قفس و کشت گل خانه‌ای از دیگر ظرفیت‌های شهرستان گناوه است که باید از آن‌ها استفاده شود.

وی با تاکیدبر اینکه شهرستان گناوه نیازمند برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دارد تصریح کرد:اولویت سرمایه گذاری در بخش خصوصی با بومیان منطقه است .

استاندار بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های توسعه در هر شهرستان‌های متفاوت است عنوان کرد: نسخه واحد در همه شهرستان‌ها جواب نمی‌دهد و حتی در حوزه فرهنگی شهرستان‌ها نیازمند تدابیر مخصوص خود هستند.

گرواند گفت:شهرستانی همچون گناوه که بخشی از اقتصاد آن دریا محور است مراکز تولیدی منتاژ می‌تواند یک پایگاه تولید و اشتغال باشد.

 نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار بوشهر گفت: جناب گراوند همواره پیگیر مطالبات مردم استان در مرکز است و رایزنی‌های خوبی با وزرا و مسئولان در مرکز کشور دارد که نتایج خوبی نیز در بر داشته است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های فراوانی است و با توجه به اینکه شهرستان گناوه به عنوان یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته انتظار می‌رود چشم اندازی با محور‌های مشخص یک ساله تعریف و بر آن‌ها متمرکز شویم تا مشخص شود چه میزان ظرفیت اشتغال و توسعه و پیشرفت در این منطقه فراهم شده است.

خدری با انتقاد از نحوه توزیع برخی ظرفیت‌ها در حوزه آبزی پروری گفت: باید این ظرفیت‌های ایجاد شده با اولویت افراد بومی دارای شرایط لازم واگذار شود، ولی در حالی که بزرگترین طرح شهرک شیلاتی کشور در رودشور گناوه است به سه نفر بومی نیز داده نشده و به افرادی از دیگر شهر‌های کشور واگذار شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها از جمله طرح‌های آبزی پروری باید به افراد بومی دارای شرایط واگذار شود و در صورتیکه این کار صورت نگیرد و عملی نشود دردی از منطقه و مردم را دوا نمی‌کند و محرومیت‌ها هم برطرف نخواهد شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:  گمرک و اسکله از ظرفیت‌های بندر گناوه است در حالی که بندر و اسکله گناوه طبق قرارداد منعقد شده ۲۵ ساله در اختیار شرکت خصوصی بندرسازان قرار گرفته ، اما هیچ گونه سرمایه گذاری نشده است و باید معلوم شود به تعهدات خود چقدر عمل کرده است و در این زمینه دوبار نامه کتبی به مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی کشور فرستادم که براساس قرارداد منعقدشده و تعهد‌هایی که دارد چند درصد آن انجام شده است.

خدری با اشاره به اینکه حدود ۱۴ سال از قرارداد منعقد شده با این شرکت می‌گذرد و هم اکنون باید کشتی ۴۰ هزار تنی طبق مفاد آن در گناوه پهلوگیری کند، اما این اتفاق نیافتاده است ادامه داد:از استاندار بوشهر انتظار می‌رود که از مدیرکل بندر ودریانوردی این استان بخواهد تا این سرمایه‌گذار با درآمدی که داشته چند درصد از تعهدات خود شامل توسعه اسکله و بندر را عملی کرده و  در یر این صورت این قرارداد را لغو کند.

وی پیرامون جاده گناوه میشان گفت: این جاده از راه‌های مهم ارتباطی است که ۱۶.۵ کیلومتر از این جاده بهره برداری شده و ۳۵ کیلیومتر این جاده باقی مانده است.

انتهای پیام/م

شهرستان گناوه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.