باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

دست و پنجه نرم کردن تولید کنندگان نوشت افزار با قیمت کاغذ/قهرمان سازی از کاراکترهای ایرانی نیازمند حمایت است

نوشت افزار ایرانی اسلامی چند سالی است با هدف ترویج کاراکتر های ایرانی و قهرمان سازی از آنها به بازار ورود کرده و نیازمند حمایت است.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی از ۱۴ تا ۲۵ مرداد ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپاست در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی حضور دارند که این تعداد، ۳۵ درصد بازار نوشت افزار را به خود اختصاص داده اند.

تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی ۶ سال پیش آغاز شد. امروز این نوشت افزار جای خود را در بین مردم بازکرده است و مخاطبانی دارد.

در بین تولیدات نوشت افزار ایرانی اسلامی بیشتر از همه دفتر‌هایی دیده می‌شود که روی آن طرح‌های گوناگونی نقش بسته است. امسال در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی شرکتی را دیدیم که در زمینه تولید خودکار  فعالیت می‌کرد. میز‌های تحریر که تا پیش از این در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی دیده نمی‌شد امسال به چشم می‌خورد.

آنچه در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی امسال روی داد اعلام حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی آن هم در حدود و اختیارات این سازمان بود. مدیر کل غیر فلزی وزارت صمت هم مسئول دیگری بود که اعلام کرد از این صنعت حمایت می‌کند و برای حمایت از این صنعت محدودیتی قائل نمی‌شوند البته حمایت هایشان با توجه به مقدورات کشور خواهد بود.  

دست و پنجه نرم کردن تولید کنندگان نوشت افزار با قیمت کاغذ/قهرمان سازی از کاراکترهای ایرانی نیازمند حمایت است

در این نمایشگاه تولید کنندگان این محصولات هم آمده بودند و از آن‌ها درباره حمایت‌هایی که لازم است از تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی در کشور شود و انگیزه آنها  برای آغاز کار در این مسیر گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

گلایه تولید کنندگان نوشت افزار از بدقولی دولتی ها برای تثبیت قیمت کاغذ 

حسین رستگاری تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت:از چهار سال پیش باوجود خلا در زمینه نوشت افزار کارمان را همزمان با تولید کنندگان دیگر شروع کردیم. اگر چه در حال حاضر تنوع بیشتر شده اما مشکل اصلی بازار نوشت افزار بحث کاغذ است و قیمت کاغذ نسبت به دو سال پیش ۷ برابر شده است.

وی با بیان اینکه مجبوریم کاغذ را از بازار آزاد تهیه کنیم، گفت: دولت و مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی برای قیمت کاغذ تلاش کردند و  قول‌هایی دادند، اما این قول‌ها هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و هنوز کاغذی از طرف دولت نرسیده و خبری نشده است.

تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی به استقبال مردم از دفتر‌هایی که با طرح شخصیت‌های ایرانی و اسلامی تولید می‌شود اشاره و بیان کرد: اگر مردم از طرح شخصیت‌های ایرانی اسلامی استقبال نمی‌کردند این دفتر‌ها را تولید نمی‌کردیم. مردم از این دفتر‌ها استقبال کردند و استقبالشان روز به روز بیشتر شده است برای همین هرساله تولید دفتر‌های ما نیز افزایش یافت.

دست و پنجه نرم کردن تولید کنندگان نوشت افزار با قیمت کاغذ/قهرمان سازی از کاراکترهای ایرانی نیازمند حمایت است

۳۰ تا ۴۰ درصد بازار نوشت افزار، کاراکتر‌های ایرانی دارند

وی ادامه داد:چهار، پنج سال پیش ۹۵ درصد بازار نوشت افزار کاراکتر‌های خارجی بود  الان بیش از ۱۰۰ شرکت در این زمینه فعالیت می‌کنند و روز به روز میزان استفاده از کاراکتر‌های ایرانی افزایش پیدا می‌کند تا حدی که در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار نوشت افزار کاراکتر‌های ایرانی دارند که این نتیجه استقبال مردم است.

سامره هاشم پور تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی با اشاره به اینکه طرح‌هایی که ما برای دفترهایمان طراحی کردیم طرح حجاب است، تصریح کرد: ما طرح حجاب را برای دفترهایمان انتخاب کردیم و در طرح هایمان می‌بینید که دختربچه‌های با حجاب فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند و بازی می‌کنند؛ مادری که در حال نماز خواندن است را در این طرح‌ها نشان دادیم و این کار را انجام دادیم تا به دختر خانم‌ها نشان دهیم حجاب محدودیت نیست و می‌توان با حجاب کار‌های مختلفی را انجام داد.

این تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی  به حمایت‌هایی که باید از تولید نوشت افزار در کشور شود اشاره کرد و گفت: این کار به حمایت دولت نیاز دارد تا همه گیر شود. از ورود طرح‌هایی که به درد کشور نمی‌خورد باید جلوگیری کرد تا طرح‌های خودمان، تصویر قهرمانانمان را روی دفتر‌ها بیاوریم.

دست و پنجه نرم کردن تولید کنندگان نوشت افزار با قیمت کاغذ/قهرمان سازی از کاراکترهای ایرانی نیازمند حمایت است

هاشم پور گفت: نیازمند حمایت مردم هستیم تا دفتر‌هایی را بخرند که تولید کشورمان است و البته دولت هم در زمینه تبلیغات نوشت افزار ایرانی اسلامی به تولید کنندگان این حوزه کمک کند.

تولید خودکار ایرانی به حمایت نیاز دارد

علی هرندی سرپرست فروش شرکت تولید کننده خودکار ایرانی با اشاره به اینکه صنعت تولید خودکار ایرانی به حمایت نیاز دارد، گفت: در این زمینه نیاز به حمایت شهروندان داریم. باید به مقوله خود کار ایرانی اهمیت داد  از نظر کیفیت توانستیم با کشور‌های خارجی رقابت کنیم و از آن پیشی بگیریم.  

دست و پنجه نرم کردن تولید کنندگان نوشت افزار با قیمت کاغذ/قهرمان سازی از کاراکترهای ایرانی نیازمند حمایت است

وی به حمایت‌هایی که از خودکار ایرانی شده اشاره و اظهار کرد: دولت باید برای حمایت از خودکار ایرانی از ورود نمونه‌های خارجی آن جلوگیری کند و اجازه ندهد خودکاری که نمونه آن در کشور تولید می‌شود از کشور‌های خارجی وارد شود. تولید ایرانی از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند و به همین دلیل  نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار