بهره مندی دو هزار نفر از طرح الگوی نوین مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری، دو هزار نفر شاغل شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: با اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی از سوی این نهاد، دو هزار نفر با ایجاد کسب و کار خانگی شاغل شدند.

او اظهار داشت: این طرح طی۳  مرحله در استان اجرا شد و هم اینک در مرحله سوم این طرح بسیاری از شرکت کنندگان مشغول فعالیت شده اند.

رضایی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح که مربوط به شناسایی مزیت‌های شغلی استان بود، رشته‌هایی نظیر نوغانداری، کشت زعفران و تولید ژل رویال شناسایی و در دستورکار قرار گرفت.

او، ارائه مشاوره‌های رایگان را دومین مرحله از طرح الگوی مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: مرحله اتصال به بازار، سومین مرحله از این طرح است که تاکنون یک هزار و ۷۶۰ نفر موفق به اتصال بازار و رونق کسب و کار خانگی شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به دیگر فعالیت‌های آموزشی این نهاد اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های علمی کاربردی و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

رضایی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز آموزشی این نهاد در سطح استان، اظهار داشت: دو مرکز در شهرستان شهرکرد، و در هر یک از شهرستان‌های سامان، فارسان و بروجن یک مرکز فعال است و بزودی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت لردگان نیز راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به رشد بیش از ۲۰۰ درصدی آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان، تصریح کرد: این موضوع سبب شد تا در سال گذشته این نهاد رتبه دوم را در بین مراکز جهاد دانشگاهی کشور در خصوص جذب فراگیران کسب کند.

رضایی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان فارغ التحصیل شده‌اند، افزود: هم اکنون ۸ کد رشته در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تدریس می‌شود.

جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد . 

انتهای پیام/خ

گرامیداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار