تئاتر مرصاد با چشم انداز‌های که مدنظرش هست فاصله زیادی دارد

داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت : جشنواره ملی تئاتر مرصاد به آن چیزی که می‌خواهد نرسیده و هنوز با خواست و چشم‌انداز‌های بلند مدتی که مدنظرش است فاصله زیادی دارد .

حمیدرضا نعیمی داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،در سومین روز از جشنواره گفت : جشنواره ملی تئاتر مرصاد به آن چیزی که می‌خواهد نرسیده و هنوز با خواست و چشم‌انداز‌های بلند مدتی که مدنظرش است فاصله زیادی دارد.

او گفت : این بحث مهم فقط به این دلیل است که باید تمام ارگان‌هایی که در سطح استان و شهرستان هستند باید دست به دست هم بدهند تا این جشنواره باشکوه و در خور نام مرصاد برگزار شود

این نویسنده و کارگردان گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد جشنواره‌ای است که نامش با اسلام آباد غرب گره خورده و طی این سال‌ها تمام عوامل جشنواره تلاش خود را کرده اند که این جشنواره خوب فرهنگی هنری با نگاه به مفهوم جنگ به صورت گسترده برگزار گردد.

نعیمی افزود: نمایش‌هایی که در جشنواره مرصاد اجرا میشود فقط در مورد یک عملیات و یک دوره خاص تاریخی نیست بلکه گسترده‌تر است و خود بحث مرصاد که نه تنها در مورد اسلام آباد غرب است بلکه شهر‌هایی غیر از اسلام آبادغرب هم است و این واقعیت مرصاد باعث شده که این جشنواره خیلی مخاطب در سراسر کشور داشته باشد؛

نعیمی در ادامه گفت: تا این لحظه همبستگی به آن مفهوم وجود نداشته گاهی اوقات یک حمایت‌های معنوی از جشنواره شده کما بیش نیز حمایت‌های مادی هم صورت گرفته، اما من اعتقاد دارم این حمایت‌ها ناچیز هستند برای یک جشنواره‌ای که می‌تواند هویت یک شهر باشد نیاز به تلاش و همت و حمایت همه جانبه ارگان‌های استان هست.

نعیمی افزود: ما باید از شهر‌هایی مثل مریوان الگو بگیریم که امروزه نه تنها یک شهر در سطح ایران است بلکه یک شهر در کل جهان به شمار می‌آید آن هم به واسطه یک جشنواره تئاتر خیابانی این نشانگر اتحاد بین مسئولین فرهنگی دوست و هنر دوست و مردم آن شهر است.

حمیدرضا نعیمی با بیان اینکه تئاتر مرصاد باید یک پایگاه قوی باشد تا همه مشتاق برای شرکت در این جشنواره باشند گفت: تا کنون اینگونه نشده پس می‌توان گفت هنوز نتوانسته به آن خواسته خود برسد و مسئولین دارند کوتاهی می‌کند.

وی در پایان گفت: ما می‌توانیم به کم قانع باشیم و لی نباید به کم قانع شویم، اما حرکت لاک پشت گونه باعث شده که ادبیات ما هنر ما تئاتر و سینمای ما به جایگاه واقعی خود نرسد .

 

 

انتهای پیام/د

جشنواره ملی تئاتر مرصاد به آن چیزی که می‌خواهد نرسید

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار