هشدار هواشناسی؛

طوفانی دیگر در راه خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: هواشناسی درباره وزش باد شدید تا خیلی شدید از روز سه شنبه تا پایان این هفته در استان اخطاریه جوی صادر کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس اخطاریه صادر شده، ازفردا تا پایان این هفته وزش باد شدید تا خیلی شدید در منطقه سبب خیزش گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد همچنین در نوار مرز شرقی شامل شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف توفان و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.


او افزود: در این مدت در نیمه شرقی و مرکز استان اختلال در ناوگان حمل و نقل و بروز خسارت همچون شکسته شدن درختان، افزایش غلظت گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، سقوط تابلو‌ها و اجسام ازارتفاع در ساختمان‌های در حال ساخت قابل پیش بینی است.


کارشناس هواشناسی از کاهش دمای هوا در استان خبرداد و گفت: از فردا دمای هوا درمنطقه کاهش می‌یابد، ولی در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته کاهش دمای هوا محسوس بوده و از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد و هوا خنک‌تر می‌شود.


در شبانه روز گذشته قاین با حداقل دمای ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و فرودگاه طبس با ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.


تغییرات مرکز استان در این مدت بین ۱۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شد که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه افزایش به ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
انتهای پیام/ب


وزش باد شدید در خراسان جنوبی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.