در چهار ماهه ابتدای امسال ۲۱ هزار خودرو نوشماره داشتیم

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با انتقاد از روند اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت : در چهار ماهه ابتدای امسال ۲۱ هزار خودرو نوشماره داشتیم و طی این مدت تنها ۵۳ خودرو اسقاط شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله شیری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به فوت ۳۴ نفر در تصادفات درون شهری چهارماهه ابتدای امسال گفت : این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۴۰ نفر، حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.

او گفت : علی رغم این کاهش متاسفانه میانگین کشته‌های عابر پیاده در استان بالاست و در حالی در میانگین کشوری عابرین پیاده ۴۴ درصد کشته‌های تصادفات درون شهری را تشکیل میدهند که این میزان در استان ۷۱ درصد است و این امر نشان از بی احتیاطی عابران در استان و از طرفی ناامن بودن معابراصلی برای عابرین پیاده دارد.

او افزود: مجروحین تصادفات درون شهری امسال استان نیز ۱۸۰۲ نفر بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مجروح شدن ۱۹۰۲ نفر، حدود چهاردرصد کاهش داشته است.

شیری تعداد فقرات تصادفات فوتی درون شهری استان را نیز طی این مدت ۳۴ مورد اعلام و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۸ فقره تصادف فوتی، ۱۲ درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: همچنین چهار ماهه امسال ۱۴۳۰ فقره تصادف جرحی در استان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵۲۵ فقره تصادف، حدود هفت درصد کاهش داشته است.

به گفته شیری عدم توجه به جلو با سهم ۲۶ درصدی، عدم رعایت حق تقدم با سهم ۱۶ درصدی و عدم رعایت فاصله طولی با سهم ۹ درصدی، بیشترین علت تصادفات درون شهری استان در چهارماهه ابتدای سال را به خود اختصاص داده اند.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: عمده تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۱۸ رخ داده و خودرو‌های سواری با سهم ۸۵ درصدی بیشترین نقش را در تصادفات درون شهری داشته اند.

شیری از صدور بیش از ۳۸۰ هزار قبض جریمه در چهار ماهه امسال خبر داد وافزود: این تعداد قبض برای بیش از ۴۱۱ هزار تخلف صادر شده که رقم آن نیز بیش از چهار میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان می‌باشد.

وی با اشاره به شروع طرح حذف قبض‌های کاغذی گفت: از ابتدای امسال این طرح در مرکز استان شروع شده و به تدریج در ماه‌های آینده در تمام استان به اجرا در می‌آید.

شیری افزود: در این طرح افسران پلیس با استفاده از دست افزار موبایل همراه اقدام به جریمه رانندگان متخلف می‌کنند و با ثبت شماره خودرو و نوع تخلف، جریمه از طریق پیامک به راننده خاطی اعلام می‌شود.

رییس پلیس راهور استان در ادامه به آمار صدور پلاک خودرو‌های نوشماره اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه ابتدای امسال بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ خودرو نوشماره در استان شماره گذاری شده است.

وی افزود: این درحالی است که در همین مدت تنها ۵۳ دستگاه خودرو اسقاط شده و از رده خارج شده است و علت این امر نیز افزایش قیمت خودرو است و ادامه این روند می‌تواند در کنار مشکلات آلودگی هوا، مشکلات ترافیکی جدی ایجاد کند.

شیری اشاره‌ای هم به فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی داشت و با اشاره به وجود ۴۹ آموزشگاه رانندگی در استان گفت: این آموزشگاه‌ها ماهانه حدود هفت هزار مراجعه کننده دارند.

وی افزود: در بحث صدور گواهینامه جدید امسال ۲۸ هزار نفر مراجعه داشته اند، اما در نهایت بیش از ۱۰ هزار گواهینامه صادر شده و علت این امر افزایش سخت گیری‌ها در بحث قبولی در آزمون رانندگی است.

شیری گفت: از این پس به جای افسران بازنشسته، افسران پلیس شاغل مسئول امتحان رانندگی از متقاضیان شده اند و سخت گیری‌ها دراین زمینه بیشتر شده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از راه اندازی آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان در استان تا پایان سال خبر داد وافزود: دراین آموزشگاه تمام کادر اداری، هیات موسس و مربیان خانم هستند.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه در ادامه گریزی هم به نقاط بحرانی و حادثه خیز معابر شهری استان داشت و افزود: در حال حاضر ۲۳ نقطه حادثه خیز در معابر داریم که باید سریعا نسبت به رفع حادثه خیزی آن‌ها اقدام شود.

وی افزود: علاوه بر این‌ها ۱۹ نقطه بحرانی از جمله میدان بار، سیلو و پارکینگ شهرداری داریم که ترافیک بسیاری ایجاد کرده اند و باید نسبت به انتقال آن‌ها فکر اساسی شود.

شیری گفت: از جمله این نقاط بحرانی مبادی ورودی و خروجی میدان آزادگان است که وجود تالار انتظار در محدوده این میدان موجب شده تاهنگام برگزاری مراسم و همایش‌ها و نیز برگزاری کنسرت‌ها ترافیک سنگینی را در این محدوده شهر شاهد باشیم و باید فکری در این زمینه شود .

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار