کافی شاپ در خانه؛

شربتی برای فرار از سردردهای میگرنی/ این نوشیدنی هم شما را چاق و هم لاغر می‌کند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: شربت انگور دارای دو خاصیت چاق کنندگی و لاغرکنندگی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، انگور یکی از میوه‌های بسیار پر خاصیت است که از گذشته در درمان برخی بیماری‌ها از جمله  آسم استفاده می‌شد؛ قدرت مرطوب‌کنندگی انگور چنان بالاست که می‌تواند رطوبت ریه‌ها را افزایش بدهد و احتمال بروز حملات آسمی را بکاهد.

انگور منبع بی‌نظیری برای تامین ریزمغذی‌هایی چون مس، آهن و منگنز است که وجود تمامی آنها برای رشد و استحکام استخوان اهمیت دارد؛ افزودن انگور به رژیم غذایی روزانه از بروز مشکلات مربوط به افزایش سن، ازجمله پوکی استخوان جلوگیری می‌کند همچنین آب انگور رسیده، درمان خانگی مهمی برای میگرن به‌حساب می‌آید کافیست صبح‌ها کمی آب انگور خالص بنوشید.

آب انگور سفید و روشن، بخشی از آهن موردنیاز بدن را تأمین می‌کند که باعث کاهش خستگی بدن می‌شود از طرفی انگور با افزایش ادرار می‌تواند میزان اسیدیته‌ ناشی از اسیداوریک را به‌طور چشمگیری کاهش دهد؛ ترکیبی شیمیایی‌ به‌نام تروستیلبندر در  انگور وجود دارد که باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

شربتی که میگرن را درمان می‌کند/ این نوشیدنی هم شما را چاق و هم لاغر می‌کند

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  اظهار کرد: شربت انگور یکی از شربت‌های بسیار مفید و حاوی ویتامین A، گروه‌ ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B6، C، D، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر ، پروتئین فیبر، منگنز غیره است.

او ادامه داد: شاید کمی تعجب کنید اما این شربت خاصیت دو گانه دارد یعنی هم خاصیت چاق کنندگی و هم خاصیت لاغرکنندگی دارد؛ اگر این شربت قبل از ظهر یعنی بین صبح تا ظهر خورده شود خاصیت لاغرکنندگی دارد و در صورتی که همراه غذا یا بعد از غذا مصرف شود، خاصیت چاق کنندگی  دارد.


بیشتر بخوانید: شربتی برای فرار از آلزایمر/ دردهای رماتیسمی را با شربت تمشک تسکین دهید


عظمایی گفت: شربت انگور  برای افرادی که در دوران نقاحت بعد از بیماری هستند بسیار مفید است همچنین می‌تواند ورم کلیه، اگزما و مفریک یا التهاب کلیه رادرمان کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: انگور انرژی فوق‌العاده زیادی در بدن تولید می‌کند و از بروز گرفتگی در شراین و رگ‌ها پیشگیری می‌کند؛ وجود ویتامین‌های A و E و C باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی این شربت می‌شود که سیستم ایمنی بدن و مقاوت آن را در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان تقویت می‌کند.

شربتی که میگرن را درمان می‌کند/ این نوشیدنی هم شما را چاق و هم لاغر می‌کند
او شربت انگور را موثر بر حفظ سلامت پوست و مو دانست و گفت: شربت انگور نقش مؤثری در پاکسازی و تصفیه خون دارد و این شربت نقش موثری بر رفع مشکلات گوارشی از جمله یبوست، بواسیر و هموروئید و غیره دارد همچنین استفاده از آن به درمان افرادی که سیاه‌سرفه و سل دارند، کمک می‌کند.

عظمایی با اشاره به خاصیت نشاط آوری و آرامبخشی شربت انگور گفت: استفاده از این نوشیدنی خوش‌طعم از بروز دلشوره و تنش‌های عصبی جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره روش تهیه این شربت گفت:  انگور انواع متفاوتی دارد پس کافیست یک یا چند نوع آن را انتخاب کرده  و داخل مخلوط کن بریزید؛ آب جدا شده  از آن را جدا کرده و  دو لیوان در روز از آن میل کنید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار