اراضی شهر زنجان تغییر ناپذیر است

 مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان به شهروندان هشدار داد که فیش زمین‌های جدید را تنها با استعلام از راه و شهرسازی خریداری کنید.

اراضی شهر زنجان تغییر ناپذیر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه محدوده شهر زنجان برای ۷۳۰ هزار نفر است و با توجه جمعیت ۴۳۰ هزار نفری شهر زنجان تا چند دهه نیازی به افزایش محدوده شهری ندارد.

بیات منش محدوده اراضی شهر زنجان را تغییر ناپذیر اعلام کرد و خرید فروش فیش‌های تعاونی‌ها در اراضی موسوم به شرکت‌های تعاونی ویلا شهر یک و دو، نور پران، علوم پزشکی، اطبا، ونک را غیر قانونی دانست.

وی فیش‌های این محدوده را عامل دلالی خواند که به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند.

بیات منش با اشاره به افرادی که در محدوده خارج از شهر اقدام به خرید زمین کرده اند گفت: راه و شهرسازی استان آمادگی دارد برای همکاری با شرکت‌های تعاونی اقدام به ساخت مسکن در محدوده شهری کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه در طرح جامع سال ۶۴ شهرک‌های گلشهر و پونک اضافه شد و در این قالب ۲۱ هزار و ۶۱ قطعه مسکونی تفکیک شد افزود: بر اساس آخرین آمار‌ها در سال ۹۷ هنوز ۱۵ هزار قطعه خالی در این محدوده داریم و از سال ۷۰ تا امروز فقط ۶ هزار قطعه ساخته شده است.

وی کل بافت فرسوده استان را هزار و ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: زنجان با ۲۶ درصد و به مساحت ۸۳۰ هکتار بیشترین درصد بافت فرسوده دارد.

او  واحد‌های مسکونی استان را ۳۰۲ هزار واحد شهری  و روستایی اعلام کرد و گفت: بین ۴ تا ۵ درصد خانه خالی در استان وجود دارد.

بیات منش از آماده بودن طرح تفصیلی جدید شهر زنجان خبر داد و گفت: این طرح پس از تایید شورای شهر در شورای مسکن و شهرسازی بررسی و به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام /ک 

در استان زنجان بین ۴ تا ۵ درصد مسکن خالی  از سکنه وجود دارد

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
Yjcتروخدا پیگیری کن چندین ساله به امید خونه دار شدن و رشد خریدیم ولی هیچی مشخص نیست راه دوری نمیره پیگیری کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
این چه وضعیه ب خدا من سال ۸۸ فیش ونک خریدم هنوز هم بلاتکلیف مانده حالا ما چه کار کنیم اکه این همه فیش اجازه ساخت ندارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۳۱ تير ۱۳۹۹
تروخدا پیگیری کنید ببنید این زمین های ونک کی اجازه ساخت میدن تنها روش خونه دار شدنمون همونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
در سال 1379 برای فیش علوم پزشکی 15000000 ریال گرفته اند