تولید ۸۰ درصد کمانچه ایران در لرستان

رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: تولید و ساخت ساز از مهم‌ترین پتانسیل‌های موسیقی در لرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، امین عباسیان، گفت: موسیقی لرستان پتانسیل‌های فراوانی دارد که عمده آن را می‌توان در چهار حوزه ‏دسته‌بندی کرد.

‏وی ادامه داد: تولید و ساخت ساز به خصوص کمانچه از مهم‌ترین پتانسیل‌های موسیقی در لرستان است. امروزه به‌طور تقریبی ۸۰ درصد کمانچه ایران در لرستان و توسط لرستانی‌ها تولید می‌شود.

‏عباسیان اضافه کرد: تولید و نشر آلبوم‌های لری از دیگر ظرفیت‌های موسیقی لرستان است.

تولید و فروش آلبوم‌های موسیقی لرستان علی‎رغم عدم قانون کپی رایت توسط اکثر ‏مردم ‏یکی از پردرآمدترین مشاغل است.

رئیس انجمن موسیقی لرستان‏ یادآور شد: این امر در ایام نوروز به حد اعلای خود می‌رسد ‏تا ‏آنجا که فروش سی دی اورجینال و کپی شده در ۱۵ روز اول فروردین بین ۱۵ هزار تا ‏‏۲۰ هزار تومان ‏است.

‏وی با اشاره به اینکه اجرای کنسرت‌ها و کلاس‌های موسیقی از عمده پتانسیل‌های لرستان است، گفت: سالانه بصورت میانگین ۵۰ کنسرت موسیقی لری در استان و سایر شهر‌های کشور ‏برگزار ‏می‌شود که اگر حداقل مبلغ را در نظر بگیریم هر کنسرت ۱۰ میلیون درآمد دارد. ‏

عباسیان گفت: همچنین با توجه به گرایش خانواده‌ها به آموزش موسیقی برای فرزندانشان قریب به ‏‏۲۰۰۰ ‏هنرجوی موسیقی در استان داریم که اگر میانگین هزینه کلاس هر نفر به‌طور ماهیانه ‏‏۷۰ هزار ‏تومان باشد ۱.۴ میلیارد تومان درآمد این کلاس‌هاست.

انتهای پیام/د

۸۰ درصد کمانچه ایران در لرستان تولید می‌شود

برچسب ها: موسیقی ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار