رشد ۲۰۰ درصدی کلاهبرداری مجازی/ انهدام ۴۰ باند سرقت

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال ۴۰ باند سرقت و ۱۴ باند جعل و‌کلاه برداری در سطح استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سردار معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال ۴۰ باند سرقت در استان دستگیر و شناسایی شدند که باند سرقت منازل رتبه ۱، سیم و کابل برق رتبه دوم و سرقت از داخل خودرو در رتبه سوم قرار داشت.
او ادامه داد: دستگیرشدکان ۳۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و در حوزه کشف ۱۵ درصد کشفیات استان اصفهان در این حوزه دارای افزایش است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز با توجه به اینکه سال حمایت از تولید داخل هستیم گفت: در این باره بیش از ۸۰۰ پرونده تشکیل شده و ۹۵۰ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شده اند همچنین قاچاق سوخت رشد ۵ برابری داشته که ارزش این محموله‌های قاچاق بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال است.

سردار معصوم بیگی با شاره به دستگیری ۱۴ باند جعل و‌ کلاه برداری در سطح استان ادامه داد: در بحث مقابل با احتکار کنترل انبار‌های سطح استان به طور جد در حال انجام است، ۲۰۷ مرحله کنترل محور‌های مواسلاتی در سطح استان انجام شده است.

او ادامه داد: در حوزه راهنمایی و رانندگی بحث‌مقابله با قانون گریزی را تقویت کردیم و در این راستا پلیس کنترل نامحسوس را درون جاده‌ها و شهر‌ها فعال کردیم که این تیم‌ها به طور شبانه روزی در حال فعالیت هستند که از زمان عملیاتی شدن این گروه‌ها نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه درون شهری بر اساس آمار پزشکی قانونی ۱۳ درصد آنار جان باختگان کاهش داشته است، سهم جانباختگان عابر پیاده ۳۸ درصد متورسواران ۴۱ و مابقی متعلق به سایر خوردو‌ها و در حدود ۱۰ درصد افزایش جان باختگان در جاده‌ها را داشتیم.

سردار معصوم بیگی افزود: امسال کشفیات ۱۵ تن مواد مخدر را داشتیم، که نسبت سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است وکه در این میان ۶۰۰ درصد ماده مخدر صنعتی شیشه بوده که پیام بدی برای جامعه است که در این راستا ۵۰ باند مواد مخدر متلاشی شده است.
او تصریح کرد: در بحث فضای مجازی کماکان با افزایش جرم روبه رو هستیم و این آمار در حال افزایش است، برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌ها با رشد ۲۰۰ درصد، کلاه برداری‌های اینترنتی ۸۰ درصد افزایش داشته اشت که در این راستا طرح مقابله با کسب و کار خای غیر مجاز اینترنتی را شرع کردیم، طرح برخورد با ارازل و اوباش فضای مجازی را نیز در دستور کار داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: دلایل افزایش این جرایم عدم آشنایی عموم با شکرد‌های کلاه برداری و رواج درگاه‌های جعلی اینترنتی و عدم بازدارندگی مجازات از مهمترین دلایل افزایش جرم‌های سایبری است.

او با اشاره به اینکه رشد ۳۸ درصدی مقابله با ارازل اوباش نشان دهنده عزم جدی پلیس با ارازل و اوباش است.

افزود: بالغ بر ۱۴۴۹۰۰۰ امداد خواهی از پلیس ۱۱۰ انجام شده که به طور متوسط هر ساعت ۴۸۰ تماس با پلیس ۱۱۰ انجام شده است.

انتهای پیام/ی
 


عزم جدی پلیس برای مقابله با جرائم فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.