فعالیت ۹۵۰ دستگاه کمباین در مزارع کلزا و گندم استان زنجان

،رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی زنجان از فعالیت ۹۵۰ دستگاه کمباین در مزارع کلزا و گندم استان زنجان با نظارت ۴۵ اکیپ کارشناسی خبر داد.

فعالیت ۹۵۰ دستگاه کمباین در مزارع کلزا و گندم استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی زنجان گفت: امسال عملیات برداشت گندم و کلزا در استان زنجان توسط بیش از ۹۵۰ دستگاه کمباین در حال انجام است به طوری که از این تعداد ۴۵۰ دستگاه کمباین بومی و مابقی به عنوان کمباین مهاجر در مزارع استان فعالیت دارند.

مظفر یوسفی پور با بیان اینکه به منظور کنترل ریزش‌ها و به حداقل رساندن ضایعات گندم و کلزا در روند برداشت، تمهیدات مختلفی در استان زنجان اندیشیده شده است، عنوان کرد: در این راستا با هدف ارتقای کیفیت برداشت مکانیزه با انجام تنظیمات کنترل ریزش تخصصی برای کمباین‌های فعال در مزارع، در قالب طرح نظارت تخصصی برداشت با تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون ریال در سطح ۵ شهرستان بزرگ استان اقدام به انعقاد قرارداد و به‌کارگیری ۴ نفر تکنسین ماهر (راننده فنی) در استان شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۵ اکیپ کارشناسی طی سال جاری در مزارع کلزا و گندم استان زنجان خاطرنشان کرد: این کارشناسان به همراه رانندگان ماهر به طور مستمر در مزارع حضور پیدا کرده و با انجام معاینه فنی کمباین‌ها بر روند برداشت نظارت دقیق و مستمر دارند.

یوسفی‌پور برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی کشاورزان و همکاری در اجرای طرح ملی نظارت و کنترل ریزش کمباین‌های کاه‌کوب با همکاری مرکز تحقیقات فنی مهندسی کرج برای اولین بار در کشور را از دیگر تمهیدات و اقدامات انجام گرفته در راستای به حداقل رساندن ریزش‌ها و ضایعات در مزارع استان برشمرد.

وی اضافه کرد: سوخت مصرفی گازوئیل برای کمباین‌های فعال در سطح مزارع استان نیز به صورت ۱۰ روزه بررسی و تامین می‌شود.

انتهای پیام/ن
 

عملیات برداشت گندم و کلزا در استان زنجان توسط بیش از ۹۵۰ دستگاه کمباین در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.